Tips på övningar?

Jag har för ovanlighetens skull slut på lager av bra, lösgörande övningar. Så nu tänkte jag helt enkelt be er om hjälp! Jag behöver övningar som man kan göra likaväl ute som inne för att lösgöra hästen. Det spelar ingen roll om det är i skritt, trav eller galopp och det är även oviktigt om det är en avancerad övning eller bara ett enkelt knep.
Jag vill ha allt ni kan komma på.

Tänkte att jag plockar ut några av era tips sedan och delar med mig vidare i ett inlägg, så kan vi alla hjälpas åt att inspirera varandra med bra övningar!


Kommentarer
Postat av: Sara

centrera volten, svårare än vad man tror. sätt en kon i mitten och håll samma avstånd hela tiden.



ibland kan jag bara låta hästen rulla på sitt egna tempo och sen ställer jag och böjer "i farten", lite icelandicstile,. Funkar bra på hästar som blir spända om man sitter och bromsar hela tiden. -sen ska det inte bli okontrollerat på något sätt..

2012-03-08 @ 17:31:22
URL: http://www.saraaandersson.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0