Tips på mat

Några av er har efterfrågat mer tips på mat och nu har jag kommit ihåg att fota dom senaste gångerna jag stått bakom spisen. Som jag nämnt tidigare har jag svårt att hinna med att laga mat, egentligen hade jag önskat att jag hade mer tid till det då jag tycker det är kul och lärorikt. Men jag försöker öka på det så mycket som möjligt.



Jag har tagit upp det tidigare, men några av mina favoritsaker att ha med i en maträtt ser ni här över. Quornbitar, keso och créme fraiche är tre saker som jag gärna använder mig av i olika samanhang.


Det jag hellst gör är att jag steker quornbitarna för att sedan blanda ner créme fraichen på en reltativt låg värme. Därefter häller jag i soja för att få en god smak på det hela, därav den bruna färgen. Till detta har jag oftast ris eller liknande, och på bilden ser ni även broccoli i en kastrull. Broccolin innehåller mycket järn vilket är bra för kroppen (jag har även tidigare haft järnbrist, att äta produkter med extra mycket järn hjälper till att få upp värdena). Keson slänger jag alltid på några skedar på tallriken när maten är klar, älskar keso.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0