Har jag märkt av all träning?

Dom senaste månaderna har jag tränat otroligt mycket utöver ridningen. Löpning, simning och styrketräning. Jag har märkt en otrolig skillnad på min ork, min kropp men framförallt min ridning.

De senaste veckorna har jag kunnat rida på ett helt annat sätt än tidigare. Styrkan i bålen och magen har förbättrats ofattbart mycket och gjort att jag har fått en helt annan stabilitet än tidigare. Mina armar har blivit starkare vilket för mig har gjort så att jag kan hålla en jämnare men fortfarande mjuk kontakt med Sagas mun.


"Det är viktigt att vara i form för att bli framgångsrik"

Det som jag märkt störst skillnad på är min benstyrka, där har det blivit en enorm förändring! Jag orkar rida med ordentlig benstyrka ett helt pass, och min skänkel har blivit väldigt stabil och stilla jämfört med tidigare. Jag orkar även rida under hela passet, det vill säga aktivit och beslutsamt men fortfarande hela tiden med mjukhet. Eftersom jag jobbat så himla mycket benstyrka i form av simning (minst en gång i veckan) och löpning (varje/varannan dag) är det kul att känna en sån stor skillnad mot tidigare.


Jag hittade denna artikel i en Equipage tidning på kliniken i måndags, just det här utdraget handlar om Ludger Beerbaum. Det över är skrivet om Kevin Staut, men samma artikel. Det var så bra skrivet att jag var tvungen att fota! Här står det klart och tydligt att är man otränad och saknar en grund-styrka blir din ridning sämre. Väldigt kloka ord.

Målet är ju självklart att bli ännu starkare i alla områden. Det som är viktigt nu är att inte tappa all den styrka jag byggt upp utan fortsätta för att utveckla mig och göra min ridning ännu mer stabil och mjuk. Det jag kan säga är iaf att träningen har gjort en enorm skillnad på min ridning, vilket var ett av mitt underliggande mål med all träning. Det ska bli kul att känna ännu mer skillnad sen när vi drar igång med tränare igen!

Kommentarer
Postat av: Julia

Gött att du märkt skillnad!

2012-04-06 @ 15:33:03
URL: http://ohjuliet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0