Dressyrträning 28 Februari

Dressyrträning gick bra, fast det kändes sådär. Därimot så har hon verkligen utvecklats ordentligt dem senaste veckorna, något Caroline påpekade också.

Vi jobbade vidare med mycket ställning och att hon skulle få igång bakbenen, inte hänga sig i handen och bära sig själv. Där tycker jag vi fick till det relativit bra, stundtals blir hon för tung men nu kan jag parera upp det bättre än tidigare. Något jag börjat jobba mycket med är att växla mellan att ha henne innåtställd och utåtställd både på volt och rakt spår. Det funkar riktigt bra!

Sen gjorde vi även mycket flytta på långsidan och skänkelvikning snett igenom. När vi flyttar på långsidan är det meningen att jag ska få en böjning i bogen men att jag inte fastnar i handen utan lättar, vilket automatiskt leder till att hon får bära sig själv. Här kändes hon riktigt fin faktiskt. Skänkelvikningarna känns det sådär med, det blir lätt att hon flyttar för mycket och att bakdelen kommer före framdelen, men när jag väl parerar upp och får igenom ställningen tycker jag vi får ett fint flyt i dem.

 


Kommentarer
Postat av: amanda

vad fint det ser ut, sabina!! :)

2011-03-01 @ 16:18:08
URL: http://teamnyman.se
Postat av: fanny järvå

sv: SÅ lite så! :)

2011-03-08 @ 20:02:22
URL: http://fannyjarva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0