Vegetarisk ceasarsallad



Quorn och sojaprodukter är som många vet något som vegetarianer kan äta istället för kött. Sojakorvar ser till exempel exakt likadan ut som vanliga köttkorvar men sojakorven är helt fri från kött. Quornfiléer ser nästan likadana ut som kycklingfiléer men är även det helt fritt från kött. Det är väldigt vanligt att även icke vegetarianer äter quorn, familjen jag sitter barnvakt till exempel har alltid paket i frysen med olika quornprodukter.

Förra veckan gjorde jag en supergod sallad som påminner lite om "köttvärldens" ceasarsallad. Stekte först quornbitar, gjorde sen en stor sallad som bestod av babyspenat, ruccola, tomater, en morot, fetaost och avokado. Efter det blandade jag ner quornbitarna, rörde runt och så satt jag där med min egna, vegetariska ceasarsallad. På sidan om hade jag några klickar keso (är galen i keso) och en halv broccoli (mina låga järnvärden) och lite sparris. Över salladen hade jag sist en god dressing på. Blev väldigt gott, ska göra detta till lunch någon dag nu på lovet tänkte jag!


Kommentarer
Postat av: Eleonor - Ridlärare & Tävlingsryttare

Men så gott!

2011-12-22 @ 14:19:33
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0