Dressyrträning igår

Vi var iväg och tränade dressyr igår hos Kicki. Det gick verkligen så himla dåligt ibörjan! Jag spände mig, blev stel och för stark vilket resulterade i att Saga spände sig, drog upp huvudet och gick imot mina hjälper. I dem här lägena kommer vi ingenstanns och vi blir bara mer och mer irriterade på varandra.

Så vi satte på gramanen och jobbade vidare med öppna på långsidan för att få loss henne, för att fast satt hon verkligen. Det jag måste göra i dem stunderna är att först och främst att få stödet på ytter och kunna få henne rund och ställning innåt- som det såg ut igår kunde jag inte ställa henne alls utan att bak flöt ut, och när vi skulle rida öppnan så fick jag inte igenom någon ställning på inner samt frambenen gick kvar på samma spår som bak. Så det jag skulle göra var helt enkelt att verkligen få igenom ställningen och få frambenen innanför spåret. Efter mycket jobb och envishet gick hon riktigt fint och jag fick igenom henne mycket bra.

Sen jobbade vi mycket med traven, halvhalter genom att spänna korsryggen, stöd på ytter och lätta/mjukna på inner. I slutet var hon så lösgjord och stadig att jag endast behövde jobba med innerskänkel till yttertygel. Det var en sån stor skillnad på hennes trav, hela ryggen höjjdes i samband med att hon jobbade igenom sig och det kändes helt annorlunda att sitta på. Jättekul!!

Nu ska vi bara jobba vidare med det här :) Blev tyvärr ingen film, jag hade glömt ladda kameran.


Bilden är inte från idag

Kommentarer
Postat av: Mamsen

GRATTIS PÅ NAMNSDAGEN!!

Kram

2010-10-27 @ 12:11:24
Postat av: Ida - en satsande juniorryttare

2010-10-27 @ 19:44:19
URL: http://ju
Postat av: Ida - en satsande juniorryttare

Påtal om träns så har jag ett superfint oanvänt träns tillsalu i storlek full, kolla min bloppis! :)

2010-10-27 @ 19:44:57
URL: http://juniorryttaren.blogspot.com
Postat av: Lea

Du och Saga har verkligen utvecklats, ni är verkligen jättefina tillsammans :)

2010-10-31 @ 10:39:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0