Dressyrträning 11 Maj

Åhh vad jag är glad idag efter träningen!! Det gick så SJUKT bra att jag inte vet hur jag ska skriva det haha.
Vi jobbade vidare med det vanliga, men det har blivit en enorm skillnad sen sista gången vilket var för en vecka sen. Ställande innåt, forma runt innerskänkel, stöd på ytter, mjukna samt rakställa.
Detta har inte funkat alls tidigare, idag var det inga problem.
Hon brukar även istället för att trampa under sig med ytterbak försöka flytta åt sidan för att komma undan arbete, idag fick jag henne under mig med ett jäkla påskjut bakifrån.
Kändes otroligt roligt att det lossnat för oss, idag fick jag verkligen rida.
Vi galopperade även idag, något vi inte gjort tidigare på träningarna för Kicki för att vi helt enkelt inte varit redo för det.
Men även i galoppen gick hon jättefint, och Kicki tyckte att galoppen var hennes bästa gångart :)


Det är som Kicki säger, tidigare har vi bara bråkat och det har blivit en ond cirkel. Nu känner man att inte bara träningarna är annorlunda utan även hela hon i allmänhet har blivit mycket mer avslappnad och mjuk. Berättade vad jag tyckte för Kicki och hon höll med. Superkul! Nu är det bara att träna vidare :P

Filmer och bilder kommer snart!


Kommentarer
Postat av: Lina

Vad roligt! Vettigt att inte börja galoppera förrän traven funkar. Ska träna dressyr imorrn för ny tränare och hoppas hon håller med om detta.

Hoppas på video!

2010-05-11 @ 23:59:23
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html
Postat av: Lamia - TÄVLING! SCHABRAK FRÅN EUROSTAR

Sv: Tack för tipset! måste genast kollas upp ;)

2010-05-12 @ 14:39:31
URL: http://lamiamichelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0