Hiss och diss- för första gången!

 

¤ Träningar- Bland dem bästa känslorna måste ändå vara när man åker på träning och får lära sig nya saker samt möta fram- och motgångar. Ser alltid fram imot att åka på träning!

¤ Tjäna egna pengar- Att ha jobb som gör att man iallafall får en liten stadig ekonomi i månaden känns tryggt. Speciellt glad blir jag när jag tänker på allt jag kan använda dem till. Träningar, kurser, ridkläder, utrustning till Saga.. Ja listan kan göras lång.

¤ Fredagar- När sista lektionen är över och man äntligen får åka hem och sen springa till stallet och tillbringa all sin tid där, den känslan är drivkraften varje måndag och resten av skolveckan. Då fortsätter man kämpa vidare för att komma närmare fredagen!

¤ Födelsedag- Fyller år om tre veckor, ser fram imot att få bli 16 och äntligen börja övningsköra! Får också stå i kassan i butiken då.


¤ Mörkare dagar- Japp, nu kommer vi in i den mörka delen av året. Älskar hösten, men att rida när det är lika mörkt som i min garderob är inte alltid lika mysigt. Tur att det finns bra pannlampor!

¤ Kingsland höjer priserna- Tyvär, men det är sant! Kingsland har höjt priserna på sina kläder. Tre pack showsocks som tidigare kostade 179 :- är nu uppe i 199:-, tråkigt.

¤ Läxor och prov- Behöver jag ens skriva något här? Är det någon som inte håller med mig?

¤ Avundsjuka människor- Förstår att man kan va avundsjuk, men visa det för guds skull inte och bete er inte illa mot den personen man är avundsjuk på. Herregud, den personen har antagligen jobbat hårt för vad det nu är eller så har den tur. Om du vill ha likadant, jobba för saken, ansträng dig så kommer du också att kunna göra vad du vill!


Kommentarer
Postat av: Emma

MÖRKA DAGAR ÄR SÅ DISSSSSS ;-)

2009-09-26 @ 19:24:09
URL: http://emmagynning.blogg.se/
Postat av: Linn Skjetne

håller med om kingsland, de som redan har höga priser :( på ack så snygga saker. Trevlig blogg förresten.

2009-09-26 @ 19:59:25
URL: http://younghorses.blogg.se/
Postat av: Josefine

Håller helt klart med, speciellt om den sista punkten!

2009-09-26 @ 23:39:29
URL: http://jsohlman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0