Träning

Hej!

Förlåt för dålig uppdatering men har haft fullt upp i helgen.

Idag var det träning för Pontus Westergren på Runsten, ett markarbetspass. Vi körde klockan med övergångar imellan och volter runt bommarna plus sidvärts på sträckorna från bom till bom. Mycket lösgörande alltså. Saga var stel och ovillig, ville inte alls lyssna utan blev bara stark och som en cementklump i munnen. Fick ingen kontakt eller respons från henne alls i början, men sen körde Pontus lite tips och övningar och både hon och jag fich en "Aha"- upplevelse.
Men.
Efter träning var min känsla: nu slutar jag att rida för att det går inte!

Ni kan dock vara lugna, jag ändrade mig på en sekund sen när jag började att tänka igenom träningen mer och mer, och ju mer jag tänkte på hur det gått, ju gladare blev jag!
Visst, det gick kanske inte super, men jag och Saga kom ett steg längre i vår utveckling tillsammans och i slutet hade hon faktiskt varit underbar!
Jag har haft henne i tre veckor, jag har precis gått över från ponny, hon är väldigt otränad och omusklad.
Man kan inte ha för höga förväntningar utan får se något positivt i allt, och har man svårt med det får man faktiskt försöka plocka ut några positiva delar ur träningen och sätta ihop dem till en hel känsla som man får gå och fundera på ett tag.

Min känsla från idag är iallafall: Vi gjorde ett grymt bra jobb för att vara nya tillsammans och båda är ringrostiga. Vi kom en bit längre på vår väg, och det är det viktigaste!

Vill också säga Hej till Astrid som jag helt glömt skulle vara på träningen idag också, så förlåt att jag inte sa hej till dag alls! Du har verkligen en jättefin häst och du är superduktig, såg jättebra ut idag.


Kommentarer
Postat av: Astrid

ja det blev inte så mycket tid till att säga hej;) måste bara säga att det var otrolig skillnad på Saga om man jämför början med slutet. Hon blev typ en meter kortare!;) Det är inte helt enkelt med en sån stor häst, du skulle sett mig och Levinio när jag fick honom men nu börjar vi iaf få lite koll på det;) Vem tränar du för i vanliga fall?

2009-10-05 @ 10:22:31
URL: http://astridstraning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0