Kom VERKLIGEN igång med iForm

Jag har alltid varit skeptisk mot alla dessa träningssidor där man kan föra journaler, tips på övningar, mat, metoder etc och jag läser inte några träningstidningar alls. Men nu har jag blivit medlem på iForm där man får en helt egen träningssida som är suverän! Du kan registrera allt från vikt, puls, löparskor, typ av träning, antal km, rundor etc. Dessutom har du en kalender där du efter varje gång du gjort någon typ av träning skriver in det.

Du fixar själv din profil så att den stämmer in med dig. Över ser ni olika funktioner som alla är relaterade till DIN träning.

Håll koll på när dina löparskor blir slitna genom att skriva in alla dina par. Jag måste bara kolla upp vad modellerna på mina skor heter (har fyra par) innan jag kan registrera dom. En mindre funktion jag saknar här är att kunna skriva in till vilken typ av träning man använder skorna till. Mina fyra par används till helt olika typer av träning.

I kalendern kan du skriva in ALLT från en vilodag tlll ett hårt löparpass eller vad du har gjort. Som ni ser har jag inte hunnit så jättelångt men ska försöka skriva in det jag kommer ihåg. "Annat" är ridningen, tycker det är viktigt att få med all träning jag gör och eftersom ridning ÄR träning ska det självklart vara med.

Här skriver du in allt du kan komma ihåg från passet. Tid, km, typ av träning, hur det gick, kommentarer och om du har sparat en runda kan du även välja den. Till sist räknas det ut hur mycket du har bränt (inte något jag bryr mig om iof) men också hur snabbt du har sprungit per km vid löpning. Superbra!

Jag kommer verkligen fortsätta med det här. Älskar ju all sorts planering och struktur och har länge saknat en typ av dagbok för min träning eftersom jag har det till resterande delar av mitt liv (Saga, kalender, skolbok, bloggen). Det är ju dessutom helt kostnadsfritt!

Kommentarer
Postat av: Amanda

WOW! Kostar tjänsten eller är det gratis?

2012-03-01 @ 14:18:37
URL: http://amandatillenius.blogg.se/
Postat av: emelie

woop, kanske något för mej den där sajten. Behöver komma i form för fän!

2012-03-02 @ 11:18:14
URL: http://komkoma.blogg.se/
Postat av: M_N Melinda

jag gillar också att planera o sånt med sidor som denna.. Men av nån anledning blir det aldrig så långvarit att jag är aktiv på sidorna :(

Det där med löparskor var ju dock rätt fiffigt, hade itne ens tänkt den tanken innan!

2012-03-03 @ 23:01:56
URL: http://munderstreckn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0