Tar mig i kragen

Nu får jag faktiskt skärpa mig! Dags att ta mig själv i kragen och börja strukturera upp den här delen av mitt liv. Eller vad säger ni?

Vet ni vad? JAG KOM IN PÅ UNIVERSITETET! Förra veckan fick jag det fantastiska beskedet om att jag har blivit antagen till den kvällskurs som jag sökte i våras och så himla, himla gärna ville komma in på. Känns helt obeskrivligt att allt faktiskt blev som jag ville det. Så i höst hittar ni mig på Stockholms Univsersitet, känns underbart att få återvända till skolan! På sex dagar hann jag uppfylla tre stora och svåra årsmål och därmed kan jag stryka hela 6 mål från min årslista. Helt fantastiskt!

Jag trivs så himla bra på mitt nya jobb och jag får jobba i princip hur mycket jag vill vilket även ger mig möjlighet att börja jobba mot nästa mål- egen lägenhet. De summor som jag i dagsläget tjänar hade jag aldrig kunnat drömma om att kunna arbeta ihop själv två månader efter studenten, samt med tanke på hur svårt det är att få jobb som ung och bosatt i Stockholm, så jag känner att jag börjar få en otroligt bra grund att stå på nu. Kravet hos de flesta hyresvärdar (har inte bestämt om jag ska köpa eller hyra lägenhet) är oftast att man tjänar tre gånger så mycket som hyran är och som det ser ut idag har jag inga problem att nå upp till det kravet vilket känns jäkligt bra!

Med Saga är det bara bra och ridningen går bara framåt och framåt hela tiden. Vi har inte hunnit träna för tränare ännu men jag tänkte boka in en träning för Kicki ibörjan av augusti för att sedan kanske börja satsa på en dressyrstart i höst? Håller även på att göra lite andra ändringar kring stallet och Saga, rätt så stora sådana...

Nu ska jag sätta mig ner och skriva en strukturerad plan för bloggarna samt fortsätta jobba på mitt förhoppningsvis kommande företag som jag hoppas kunna starta om några månader, spännande va? 


Kommentarer
Postat av: Emelie

Vad kul med skolan, grattis!! :D

Svar: Tack så jättemycket! :D
Sabina Borenius

2012-07-21 @ 12:35:15
URL: http://semlur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0