Nya bettet

Nu har jag ridit med bettet jag köpte på Globen några gånger, det från Myler.



Än sålänge är jag väldigt nöjd med bettet. Det är skarpare än ett vanligt tredelat men mildare än ett pelham, lite mitt i mellan kan man säga. Det har även rörliga rulldelar på munndelen vilket i Sagas fall ökade aktiviteten i munnen, hon började pilla mer med bettet.

Det är så svårt att hitta bett som passar till Saga. Antingen så vill hon inte ta stöd på bettet alls utan är superkänslig om munnen och blir orolig, för att sedan bli jättehängande och bita tag i bettet. Då blir hon otroligt stum och hård i munnen och för mig är det helt omöjligt att göra något.

Men det här bettet gillar hon verkligen. Jag uppfattar det som att hon är mycket mer nöjd och tillfreds med det och hon slappnar av bättre, samtidigt som hon inte blir för stark och het för mig. Hon har faktiskt kännts riktigt fin dom senaste dagarna jag jobbat henne på det här bettet. Ska bli kul att prova hoppa med det senare!


Kostade egentligen runt 600:- men jag hittade det för halva priset. Jag har länge velat prova Flippanbettet men det här påminde lite om det, så jag köpte och prova. Resultat var som sagt över förväntan!

Kommentarer
Postat av: mikaela

vet du vart man kan köpa dom?:)

2012-01-10 @ 19:38:12
URL: http://ridtravarkillen.blogg.se/
Postat av: Johanna Torudd

Låter som det bettet kanske skulle kunna funka på min häst? Han är ofta rätt hängig i munnen och seg, kanske värt att testa? :)

2012-01-14 @ 15:25:32
URL: http://torudd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0