Stall/nattbandage

Brukar ni använda er av stallbandage på era hästar, till exempel över natten? Jag har själv fyra stallbandage från Back On Track som Saga just nu har på sig under natten då hon lätt svullnar upp när hon står inne.

Under vår/sommar är dom ju ute mycket längre och rör på sig mer så då brukar jag inte ha på förutom vid enstaka tillfällen, men under vintern och hösten åker dom på. Jag har använt mig av dessa i flera år, för det mesta i syfte att motverka/minska gallor/svullnader och dom har aldrig gjort mig besvikna. På Saga fungerar det toppen att ha dom runt om nattetid, hennes ben är jättefina.

Hur brukar ni göra? Har ni bandage på hästarna eller tycker ni att det är onödigt?


Kommentarer
Postat av: Anneli Johansson

jag har också nattbandage på Atigas bak (back on track), han har också lätt för att svullna och gallor. dom är super!

2012-02-29 @ 15:30:07
URL: http://stallekekullen.blogg.se/
Postat av: Lina - Vinn ridhjälm eller grimma+grimskaft från Smeagårdens Hästshop!

vill prova bot men har inte tagit mig råd!

2012-02-29 @ 17:26:40
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Frida Elmlund

Jag hade det när Blezter stod skadad och det hjälpte förvånandsvärt bra mot svullnaden faktiskt. Nu använder jag inte det av den anledningen att hans ben oftast inte svullnar/blir galliga :)

Har också provat på BoT stallbandage och det fungerade mestadels bra :)

2012-02-29 @ 20:53:43
URL: http://fridaelmlund.blogg.se/
Postat av: M_N Melinda

Jag hade gärna haft någon form av stallbandage efter hårdare hoppning, men eftersom det inte har varit möjligt att fixa (har hästen uppstallad), så använder jag dock inga. Nu klarar sig Velle visserligen bra utan, men där jag jobbade tidigare i Holland, använde vi bandage på en del av hästarna. De gick visserligen inte ute särskilt mycket, så man märke stor skillnad med och utan bandage!

2012-02-29 @ 22:42:15
URL: http://munderstreckn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0