Skadad sena?

Jag är så irriterad och otroligt frustrerad. Hela veckan har gått åt till att vara sjuk och sitta med mock exams, och nu när jag börjar må bättre har min vänstra sena totalt pajat. Förstår inte vad det är den här gången!



Det började igår med att det gjorde ont när jag stretchade ut senan när gick gick, det vill säga böjde foten. Påväg hem från stallet kunde jag känna hur svullen den var, och mycket riktigt så var den svullen och blå när jag kom hem. Har smörjt med Voltaren plus lagt ett noga bandage från igårkväll, hoppades att det skulle bli bättre tills idag men nu är det hård, svullen och öm som tusan. Kan verkligen inte komma på vad det kan bero på, hade jag legat i träning hade jag sagt överansträngning men nu har jag ju varit sjuk i en vecka och inte rört på mig mer det vanliga (gå till stallet, rida, fixa osv). Blir galen!!!


Här ser man vilken skillnad det är mellan vänster och höger..




Jag vill börja träna nu! Har ett sånt sug och såg verkligen fram imot att sätta igång lugnt efter förkylningen men med en sena som den här kan jag ju glömma det helt. Ger det några dagar, har det inte gått över ringer jag min ortoped och frågar vad tusan det är för fel. Försöker komma på en vettig teori, men min köldallergi tror jag knappast kan vara anledningen, mitt ligamentproblem sitter på ett helt annat ställe, mina knölar är på andra foten och mitt skelettproblem är även det på höger. Höfterna har återhämtat sig sen överansträgningen för några år sen, knäna känns fräscha för tillfället och har jag inte haft ont i dom det senaste halvåret. VAD är det för fel?


Kommentarer
Postat av: Karin

trombocyter som bråkar?

2012-02-19 @ 15:17:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0