Det verkliga livet

Sen jag slutade gymnasiet har jag nästan tappat all intresse för internetvärlden/datan. De enda gångerna jag sitter framför datorn är när jag jobbar på min bok eller betalar räkningar i princip. Förut kände jag ofta en stress för att datorn tog för mycket tid av mitt liv, vilket är så skönt att kunnat släppa på nu. Bloggen var trots allt en väldigt stor del av mitt liv under en period, och jag hade på vissa sätt många mål genom bloggen. 

Det är så mycket mer värt för mig att lägga ner all energi på "riktigt arbete" i det verkliga livet istället för att försöka "skapa" mig ett varumärke genom en blogg. Tro mig, det ger framgång. Självklart är det inte omöjligt att bedriva en seriös verksamhet eller ett företag genom sin blogg och tjäna stora pengar, det är ju bara att kolla på de större bloggarna och konstatera att det går att göra sig karriär genom sin blogg men enligt mig är den tiden snart förbi. Vi som är ute i den världen i dagsläget kommer ALDRIG kunna driva vår blogg till den spetsen som t.ex. Kenza eller Blondinbella lyckats göra. Jag är säker på att i och med att dom startade sina bloggar när den här världen var ny fanns det möjligheter för dom att bli så stora som dom är idag- men idag har varenda kotte en blogg och att nå till den nivån idag är extremt svårt. 


Att blogga kan vara en kul grej men att göra det till hela sitt liv är inget jag är intresserad av. Jag vill göra karriär i det verkligen livet, där man faktiskt jobbar och sliter för att nå sina drömmar. Där man får kämpa med alla delar av sig själv för att nå den punkt man strävar efter. För enligt mig är inte blogga ett jobb. Det är inte ett yrke där en viss förmåga krävs (förutom skriftligen möjligtvis, men ibland verkar ju inte ens det behövas). Och det handlar inte om att jag själv inte har någon stor blogg eller att jag är avundsjuk (vad jag har förstått utifrån många bloggar är man avundsjuk såfort man har en annan åsikt om något eller inte håller med). Jag blir lika full i skratt varje gång jag går in på en blogg och personen konstaterar, framhäver eller förtydligar att bloggen faktiskt är hennes "jobb". Jisses säger jag bara, vakna upp och ge dig ut i världen! Ut i arbetslivet, vare sig det handlar om att stå i en butik, driva eget företag, jobba på kontor, på bank, i resturang, med hälsa eller vad det nu handlar om och skaffa dig ERFARENHET och UPPLEVELSER på riktigt. Det är där man lär sig, samlar på sig kontakter, idéer, erfarenheter, kunskap och framgång. Och igen, det handlar inte om att jag är är gammalmodig, emot utvecklingen eller är missnöjd med min egna situation. Det handlar om att jag förstår verkligen inte hur man kan sitta och skriva inlägg efter inlägg om sitt liv på en blogg med max 10,000 läsare per dag och tycka att detta är sitt JOBB? Okej att det är en del av sitt liv, eller kanske ett sätt att marknadsföra sitt företag på men att det kan ta upp hela ens liv är för mig obegripligt.

Så, summan av det hela är helt enkelt att jag har lärt mig så himla mycket sen jag slutade ta det här med bloggen seriöst. Jag har skapat mig framgång snabbare än vad någonsin kunnat drömma om, och framförallt skapar jag mig en stadig framtid. Det är värt det! Jag vill kanske försöka skriva lite mer här, men jag tänker aldrig låta internet och bloggvärlden bli en så stor och viktig del av mig själv igen. Aldrig. Jag har ändå alltid haft underbar stämning på min blogg och i stort sett bara haft peppande, stöttande och helt fantastiska läsare under mina tre år men jag har helt enkelt insett att om man ska nå mål i livet gäller det att skärpa till sig och faktiskt inse vad som ger mig snabbast framgång och vad som i princip inte ger mig mer än några erbjudande (är alltid tacksam för allt jag blir och har blivit erbjuden, det gör mig varm att få sånna chanser men i det långa loppet leder det inte till det jag vill) som varar för stunden. 

Jag hoppas att det är superbra med er alla där ute, och ta er en funderare på vad ni egentligen vill göra och har för drömmar och tänk sedan på om det verkligen är värt att lägga ner all/mycket tid på en internetsida, eller om det faktiskt ger er mer om ni ger er ut bland de riktiga människorna, mötena och erfarenheterna som krävs för att nå erat mål. 

Jag kommer försöka slänga in ett inlägg per dag/varannan dag men hur produktiv jag blir här är helt beroende på hur mycket viktigt jag har i mitt riktiga liv! Kram på er sålänge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0