Pressat i ny slinga

Idag har jag varit hästledig men passade då på att träna ordentligt. Tog med mig hunden och åkte till en slinga som är 3,7km lång. Den består till 80% av branta backar som bokstavligen går rakt upp och rakt ner, otroligt mycket backträning med andra ord.

La upp passet som så att jag startade med att gå hela slingan ett varv i raskt tempo för att värma upp kroppen ordentligt. Jag slarvar annars väldigt mycket just med uppvärmningen, men idag blev det alltså en bra uppvärmning. Efter att ha gått hela slingan ett varv vände jag och sprang hela slingan ett varv fast åt andra hållet. Ska visa er backarna för att dom är verkligen hemska, värre än någon annan jag jobbat i men jag klarade mig runt hela med endast två små pauser på max 30 sek. Även fast det gick väldigt bra har jag lite att jobba på, vilket är skönt att få känna lite mer ordentligt!

Så totalt blev det ett 7,4km långt pass idag. Vid slingan finns det även lite redskap man kan använda så jag körde lite armövningar och stretching när jag ändå höll på. Kan säga att jag redan har en fruktansvärd träningsverk. Därför tänkte jag åka dit imorgon igen och köra samma sak, lika bra att pressa :)


Det känns bra nu! Kroppen börjar hänga med i all träning och jag kan både känna och se resultat.

Kommentarer
Postat av: Elin

Tack snygging!

2012-04-03 @ 20:59:18
URL: http://fashionbyelin.blogg.se/
Postat av: Amanda

sv; ja, det tog emot! men det är inte borta helt utan jag har exporterat allt till en annan sida så att allt finns, men att jag ville fortsätta blogga på samma adress. lagt till din nya på bloglovin nu också! :)

2012-04-03 @ 21:17:40
URL: http://amandatillenius.blogg.se/
Postat av: E L I N F E L I C I A S

härligt med träning :)

2012-04-03 @ 21:44:30
URL: http://elinfelicias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0