Besök hos tandläkaren

Idag var det dags för Sagas tredje tandläkarbesök på ett år. Vi var inne i april förra året för första gången och där visade det sig att hennes tänder inte blivit skötta från början, så nu måste vi åka in var sjätte månad för att slipa och fixa.



Det gick jättebra idag och Saga var väldigt lugn och duktig, vilket hon inte brukar vara när vi kommer till veterinären. Veterinären tyckte att det hade blivit bättre sen sist men vi måste fortsätta med de regelbundna besöken ett tag till. Jag har varit så orolig att problemen har uppkommit pga bett och ridning men veterinären gav mig beröm för mitt tänk kring bett och variation och försäkrade att problemen var absolut inte relaterade till betten eller ridningen utan dom har inte blivit skötta och kollade när hon var yngre. Veterinären tyckte det var superbra att jag varierade bett så ofta (rider oftast inte på samma bett mer än 2-3 dagar i rad) och att jag hade olika nosgrimmor. Känns mycket skönt att höra att jag gör rätt på den fronten! Här är två bilder från dagens besök, jag bad självklart om lov innan jag fotade, så att veterinärerna godkännde det. Dom verkade bara tycka att det var kul :)





Så nästa gång vi ska in igen blir i oktober. Då hoppas vi att det blivit ännu bättre i munnen!

Kommentarer
Postat av: Banden

Ja vi gillade verkligen veterinären vi fick träffa idag. Tog sig tid att ta sig an problemet och visade och förklarade allt. Toppenbetyg till henne och personalen som var med.

2012-04-02 @ 22:37:13
Postat av: Julia

Skönt att det gick bra!

2012-04-03 @ 14:59:01
URL: http://ohjuliet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0