Träning

Igår var som sagt jag och Jenny iväg för att kolla när deltagarna ur Kändishoppningen tränade. Det var kul att få träffa alla och självklart se hur det går för dem!

Musse Hasselvall innan träningen

Ryttarna värmde upp och sedan började själva träningen som till en början bestog av några olika markarbets övningar och sedan hoppade dem även en del linjer. I slutet las alltihop till en bana.


Sara Sommerfeld och Erik Segerstedt väntar på deras tur

Måste säga att ryttarna var väldigt duktiga, med tanke på att många av dem aldrig ridit innan dem ställde upp på att vara med i Stjärnornas hoppning. För att endast ha ridit en kortare tid har de utvecklats väldigt snabbt och kommit långt i ridningen, längre än vad många "vanliga" nybörjare kommit.


Hela gänget är samlat och lyssnar på ridinstruktören som berättar om nästa övning

Efter träningen intervjuade jag och Jenny Musse, tanken var att vi skulle hunnit med Erik också men han var tyvärr tvungen att smita lite tidigare från träningen så vi hann inte få tag på honom. Vi ska förhoppningsvis dit någon vecka innan Globen för att kolla av läget så då lovar vi en intervju med honom! Intervjun med Musse kommer upp här senare, Jenny har den på sin kamera. Musse var iaf väldigt trevlig och framförallt var han väldigt duktig på att rida då han hoppade hela lektionen utan stigläder med motivationen "Jag måste få bättre balans. Min sits är ostadig så därför tränar jag utan stigläder nu". I slutet hoppade han en bana på 1m, riktigt duktig som sagt. Vilket såklart dem andra var också.


Många av hästarna som deltar har varit med flera år i rad och är därför vana vid den spektakulära arenan. De är även väldigt snälla och ställer upp om ryttarna gör något fel. Hästarna är privatägda.

Det var jättekul att få komma och kolla och alla deltagarna var väldigt trevliga. Både jag och Jenny ser fram imot att få följa deras träning och även följa dem under Globen. Nästa äventyr för mig och Jenny blir förhoppningsvis till en ryttare i eliten i dressyren. Mer om det får ni veta när det är bestämt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0