Vaccination och klag på veterinärer

Idag vaccinerade jag mig mot influensan då jag ligger i riskgruppen (kronisk sjukdom; svår astma) och fick order av läkaren att inte anstränga mig något på kvällen så jag valde att inte rida vilket jag var inställd på att göra, hade världens ridsug!

Imorgon väntar iaf träning för Kicki så jag får helt enkelt hålla mig tills dess. Får se om mamma hinner tills träningen börjar så kanske hon kan filma lite.

Måste bara berätta om en så skum händelse. Vi var inne med Saga till veterinären i mitten på oktober för vaccination, tandcheck och rörelsekoll. Vi var så sjukt missnöjda över besöket, på grund av ett flertal händelser. När vi sedan fick räkningen förra veckan hade dem debiterat oss dubbla tandkostnader vilket gjorde hela kalaset ungefär 1000:- dyrare, och jag som har stenkoll på mina pengar fick lite lätt panik när notan kom (jag hade dock redan lagt undan 2000:- från tidigare lön, men fortfarande, 1000:- var inget jag hade räknat med som extra kostnad). Mamma ringde iaf och pratade med dom och sa även våra åsikter, och att vi var väldigt besvikna på kliniken. Hon som mamma prata med skulle kolla om vi kunde få lite rabatt, och idag när nya räkningen kom visade den en räkning på endast 1550:-! Helt sjukt! Snacka om lycka för mig, jag fick pengar över (som jag kan lägga på torvkostnader istället ;). Där ser man vad ens åsikter ibland kan göra!


Kommentarer
Postat av: Lina - Tävla om swarovskiarmband från Butik Quse

hoppsan, undra hur ofta de tar ut mer då?

2011-11-04 @ 14:25:47
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Sussi

Var ni inne på Stav?

2011-11-04 @ 19:20:51
URL: http://minvackraste.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0