Härlig söndag

Har haft en hektisk söndag, men gjort många roliga saker (och även några mindre roliga).

Det började med att jag vaknade åtta imorse och var jättepigg, vilket händer ungefär aldrig. Jag är en otroligt morgontrött människa men imorse kunde jag inte somna om alls. Slutade med att jag gick upp och städade mitt rum och sen åkte jag iväg till Nellie och red ut med Hannah.

Det gick superbra! Jag lät Nellie öka ordentligt i galoppen nån gång och OJ vad glad hon blev. Hon brukar ju bocka en hel del när vi rider ut men när hon fick chansen att få upp farten lite brydde hon sig inte om det utan fokuserade helt på att få springa. Hon var riktigt nöjd efter det. Vi red även ner till stranden och lät hästarna gå ner i vattnet. Förra gången vi gjorde det ville Nellie inte gå ner alls, tydligen var det första gången hon såg vatten ("vattehinder") men efter lite övertalning från min sida gick hon ner. Idag var hon lite tveksam först men sen gick hon ner, och så doppade hon hela huvudet och drog in vatten i näsan, stackaren! Hon visste antagligen inte hur hon skulle göra eftersom hon aldrig varit i vatten tidigare.

Efter det åkte jag hem och fixade lite här, sen begav jag mig mot stall nr 2 och åkte iväg på hoppträning med finaste Saga. Det gick så bra idag! Det var lite gymnastikhoppning i början och sen byggdes allt ihop till en bana med en linje och några svängar.

Hon kändes väldig fin som sagt. Ibörjan var hon lite hängig i handen men efter ett tag släppte det. Ibland blir hon lite för stark och försöker dra iväg men då gör jag bara en halvhalt på ytter så fokuserar hon på mig igen. Banan i slutet gick jättebra, så nöjd med träning och med Saga!


Kommentarer
Postat av: Nadja

Allt blir så mycket mer positivt när man kommer hem nöjd än missnöjd! :)

2011-05-22 @ 22:18:51
URL: http://nadjaeriksson.bloggplatsen.se
Postat av: Gaia

Hi from Italy! (:

stay in touch with my Italian Equestrian Jump World:

http://www.bloglovin.com/sv/blog/2264704/icona-dei-ronchi

2011-05-23 @ 10:40:00
URL: http://www.iconadeironchi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0