Dagens Ridpass

Idag jobbade vi upphöjda travbommar och även lite galoppjobb. Hon kändes faktiskt fin! Vad som var viktigt att tänka på med bomövningen var att rida in i en så kort och samlad trav som möjligt för att hästen ska hinna lyfta på benen ordentligt, speciellt om du kortar avståndet lite mer än vad det är tänkt.

I galoppen jobbade jag på samling, lite flytta, tempoväxlingar och även ett försök med den förvända galoppen. Bytena fungerade även om hon blev lite springig på något av dem. Tempoväxlingarna gick bra fast ibland tycker jag att jag tappar energin i galoppen.

Här är iaf en film från dagens ridning, det är mest på galoppen och sen även lite när vi travar över bommarna. Jag råkade vinkla kameran fel när vi skulle trava över bommarna så man ser i stort sett bara hennes ben hehe. Men bättre än inget!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0