Dagens Ridpass

Åhhh! Jag är så glad! Vet ni vad jag och Saga gjorde idag? Enligt min planering så skulle vi hoppa idag så jag byggde lite i paddocken. Ville inte rida med pelhamet så jag tog novabettet (!!) vilket aldrig har hänt förut. Har jobbat bommar med det men aldrig hoppat. Det har liksom inte gått att hoppa på vanligt tränsbett sen hon kom, hon bara drog.

Men idag var hon helt fantastisk! Hade lagt ut bom-räcke-bom med lite kortare avstånd mellan för att hon skulle backa av av sig själv. Tror ni hon drog någon gång? Nej inte en enda! Var supermjuk och följsam när jag red fram. Jobbade tempoväxlingar, åttavolter och lite galoppombyten över bom i galoppen. När jag gick över till hoppningen räckte det med att jag rätade upp mig när vi kom mot hindret så kortade hon sig. Fick till riktigt fina språng men jag är som sagt gladast att vi HOPPADE på ett rakt novabett!

Travade av i en lång och låg form där hon var superlätt i handen och stretchade ut nacken och halsen fint. Ett himla lyckat ridpass!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0