Fruktansvärt



Jag tycker det här är fruktansvärt. Det spelar ingen roll vem hon är, hur mycket hon har vunnit eller att hon har varit (är?) rankad etta i världen för att så här behandlar man inte ett djur. Det är ett levande djur hon gör detta imot och vad än folk säger kommer detta eller liknande aldrig vara acceptabelt i mina ögon för att det är rent ut sagt djurplågeri. Förstår inte hur man kan vara så trångsynt, mindre hur hon kan sitta och säga att "tiden går fort när man har kul, så jag håller inte riktigt koll på hur länge jag rider hästarna i den här formen. Det kan vara allt från några enstaka minuter till 15min". Det här är SJUKT. Det är inte en normal och sund träningsform, och det spelar ingen roll att folk kommer med argument som att "det måste vara bra på något sätt eftersom det gett henne så stora framgångar". Det spelar ingen roll, en hästs välmående får aldrig komma efter resultaten i prioteringsordning.

Nej jag förstår mig verkligen inte på detta. Hur man göra något sånt här mot sin häst.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Vidrig är min enda reaktion. Jag har aldrig gillat henne, men detta utlåtande gör att jag mer eller mindre vill hata henne. Det är inte okej under några som helst omständigheter att rida sin häst på det här viset, vare sig det bringar framgångar eller inte. Det är pinsamt vad dressyr har blivit, och vad den är på väg. Metoden används tyvärr och det vet man men att hon sitter och pratar om det och mer eller mindre förespråkar och rekommenderar metoden är i mina ögon avskyvärt! Fet tumme ner för henne.



/ Mikaela - ena halvan av ryttarduon

2011-07-22 @ 13:16:19
URL: http://ryttarduon.blogg.se/
Postat av: FRIDA ELMLUND - en hästmänniskas vardag

När hon släpper ut hästen lite och den är lång istället tycker jag inte det hela ser så hemskt ut, men när hon kommer med argumenten blir det jobbigt. Det hon säger låter väldigt bra (en grov jämförelse, men jag antar att Hitlers argument lät jäkligt bra de med) men vad jag förstått är det BEVISAT skadligt på hästarna?

Att hon dessutom säger att hästar inte gör saker de inte vill är skitsnack, för de finns de hästar som blivit slagna så mycket att de inte vågar något annat. Usch nej!

2011-07-22 @ 13:35:54
URL: http://fridaelmlund.blogg.se/
Postat av: Nadja

Hemsk människa :(

2011-07-22 @ 14:09:37
URL: http://nadjaeriksson.bloggplatsen.se
Postat av: Jennifer

Det värsta är att de får det att låta så jäkla bra och professionellt. Det kommer bli mer & mer sånt här är jag rädd...

2011-07-22 @ 14:56:09
Postat av: fridan

usch, jag valde att inte ens kolla klippet mer än några sekunder. jag avskyr det, vad än folk säger till mig om hur bra det är.

2011-07-22 @ 15:39:16
URL: http://kaloescha.blogg.se/
Postat av: Emma Elfstrand - hästblogg

förstår verkligen inte det heller! Känns dessvärre som om många int dressyrryttare idag rider med den metoden, även om anky var "först" och är mest känd för det :P

2011-07-22 @ 16:48:18
URL: http://catago.blogg.se/
Postat av: Maja

Vissa sekvenser ser det inte trevligt ut alls...

Men när hästen bara går något bakom lodplan, extra djupt (som den oftast gör?) så stör det mig inte.

2011-07-22 @ 20:52:15
URL: http://majagoesirish.blogg.se/
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Jag förstår inte!

Hur kan man ens vilja göra så mot sin bästa vän? Nej, usch.

Jag förstår inte ...



Det är bara hemskt hur man kan sitta där och rida i den onaturliga formen!

2011-07-23 @ 00:54:23
URL: http://lizzylover.blogg.se/
Postat av: Emily - RYTTARDUON

Det trista är ju att hon absolut inte är ensam! Jag vågar nästan säga att majoriteten av alla dressyrryttare på den nivån sysslar med vad jag vill kalla rollkur, vissa rider några minuter så, andra hela ridpass men det är lika illa för det! Vi har alla sett Patrik Kittels video - den oklippta versionen och den kan han inte ljuga sig ur hur mycket han än försöker, jag upplever att han har blivit bättre men vi vet fortfarande inte hur han rider på hemmaplan. Likadant Aat van Essen satt i falsterbo med hästens mule i bringan typ 20 min i streck när det var öppen träning på dressyrarenan. Det har nästan blivit en regel nu att man ska rida så illa som möjligt..

2011-07-23 @ 08:53:26
URL: http://ryttarduon.blogg.se/
Postat av: julia

Jag fattar inte riktigt vad hon gör? :o förklara i ett inlägg, tack :)

2011-08-01 @ 17:34:19
URL: http://stoplookingback.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0