Dagens Pass

Varningar om ett oväder värre än i natt har kommit och det har precis börjat blixtra hos oss så det blir ett snabbt inlägg innan jag måste stänga av datorn.

Saga var superfin idag. Jag började med att jobba henne i galoppen innan vi satte igång med själva intervallträningen. Mycket tempoväxlingar i galopp och fokus på samling. Började även lite smått på sluta i galopp, det gick bra om än något svårt men det är ju helt naturligt eftersom vi inte jobbat med det tidigare. Bytena satt fint fint idag! Efter det satte vi igång med intervallträningen och jag körde rätt så kort idag pga värmen som var hela dagen. Hon var iaf fin och har gjort stora framsteg nu när jag intervalltränat minst en dag varje vecka. Hon har blivit mycket rundare och stadigare i formen även fast vi jobbar i olika tempon, förut flaxade huvudet överallt när det blev jobbigt.

Avslutade med att hon fick öka så mycket hon ville på den långa ängen, uppskattat! Hon kändes som sagt fin hela passet, mjuk och arbetsvillig.


Kommentarer
Postat av: Ebba

Vilken fin blogg du har!

Allt bra med dig? :D

2011-07-23 @ 12:02:57
URL: http://pponnybrudar.blogg.se/
Postat av: Vilja - Sveriges största Häst & Kalv-blogg!

Norden var verkligen i uppror igår, åskoväder utan dess like och terrormassaker i Norge. Helt sjukt!

2011-07-23 @ 17:46:05
URL: http://kalvgalen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0