Dag 02- Mina Föräldrar

Haha det går ju inte så jättebra med min lista, här är dag två..

Det här blir en upprepning av det jag skrev i första inlägget men jag skrev rätt så mycket där:
Jag har aldrig träffat min pappa, som kommer från Tunisien. Vet att han kanske bor i Sverige idag, vet också att jag har minst två halvbröder som jag jättegärna skulle vilja träffa men har inga uppgifter alls. Har även (vad jag tror) en fet släkt i Tunisien som jag också skulle vilja träffa. Just nu vill jag inte träffa min pappa och så har jag kännt dem senaste åren. Jag tänker inte försöka ta kontakt med honom förens det verkligen känns som att jag är redo eller vill det. Min mamma är halv tysk och halv finsk- min mormor var tysk och min morfar var finsk. Alltså är jag en riktig blandras! Min fina morsa ställer alltid upp med träningar hit och tävlingar dit och allt möjligt annat, samtidigt som jag är väldigt självständig. Jag ser upp till min mamma väldigt mycket som klarade av att uppfostra och ta hand om mig helt ensam enda sen hon blev gravid med mig, hon är verkligen en självständig och stark person och jag hoppas att jag har fått min starka kraft från henne! Mamma har bott i bland annat Tunisien, Paris, Singapore, något ställe i Italien mf, skulle så gärna vilja göra det också men känns jobbigt att släpa med sig en häst hela tiden hehe :P

Jag och min mamma bor som sagt tillsammans i ett hus tillsammans med våra tre hundar och tre katter. Det är självklart skönt att vi inte är så många, men samtidigt kan det vara riktigt jobbigt.. Tänk er själv att endast vara två personen som lever tillsammans i 17 år, ibland går man varandra på nerverna ordentligt. Men värst var det egentligen när jag var i tonåren, 12-15år, då kunde vi ha väldigt olika tankar och åsikter om saker haha.

Mamma och Rolf på Säva förra julen




Kommentarer
Postat av: Lina

SV: Ja precis! Inte kul öht

2011-01-19 @ 12:09:16
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Känner du någon utbytesstudent? Jag funderar nämligen på att bli utbytesstudent och de vore roligt att läsa lite bloggar innan jag berämmer mig.



Tack!



(om du inte vill ha sånnnahär mejl, förlåt)

2011-01-19 @ 20:52:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0