Årsresumé 2010: April, Maj, Juni

Det går VÄLDIGT segt men här är del två av mitt 2010:


April
Snön höll sig kvar ett tag in i April men till slut smälte den och det blev underbart väder. Jag och Saga startade våran andra lokala tävling på Sandö vilket gick sådär. Jag hade haft en kraftig förkylning som satt sina spår, jag hamnade efter mycket i skolan och hade jättemycket plugg. Övervägde rätt så länge på att byta skolan men till slut bestämde jag mig för att gå kvar på IB. Jag och Saga hade en svacka, kändes inte riktigt som att vi kom framåt i varken dressyren eller hoppningen. Hade två tävlingar här i bloggen som var uppskattade. Det var rätt så dålig uppdatering i bloggen och det blev många mobilbloggar. Ingenting jättespeciellt hände den här månaden.



Saga på Sandö när vi tävlade på första bilden. Andra är Saga under en varm och fin dag i april när vårvädret äntligen började komma. Tredje bilden är från ett markarbetspass i paddocken och sista bilden är på ett nytt schabrak jag köpte-min shopping fortsatte även i April.



Maj
Vi la hoppningen åt sidan för några veckor och tränade endast dressyr för Kicki. Vi provade graman för första gången och det blev verkligen en sån himla stor skillnad på både henne och min ridning. I slutet av månaden åkte vi på en Pay & Jump på Runsten som gick jättebra och det var stor skillnad från innan vi hade tränat så mycket dressyr. Jag kom igen i skolan och kände mig väldigt motiverad, samtidigt som sommarlovet närmade sig med stormsteg. Uppdatering var sådär även i maj här i bloggen, men jag kämpade vidare.



Första bilden är när vi provar graman för första gången. Andra bilden är det fina settet från Tattini jag blev sponsrad med och trejde bilden är från när transporten var packad inför en tävling. Sista bilden är på Saga innan en dressyrträning.



Juni

Skolan slutade äntligen och jag gick ut ettan, vilken lättnad! Saga åkte till sommarbete här i Vidja där jag bor, i mitt gamla stall där jag hade Ronda och hon trivdes jättebra där. Hon fick gå ute dygnet runt vilket var väldigt uppskattat. Resten av juni jobbade jag bara och tog det lugnt och vilade mig upp mig lite efter terminen. Jag och Saga hade ett uppehåll från träningarna i och med att det var terminsavslut hos dem flesta, det blev mycket uteritter istället. Jag laddade för en vecka i Falsterbo och för att sedan åka vidare till Säva i några veckor.


Första bilden är en padd från Back on Track, jag vann valfria BoT-produkter för 800kr på Stockholms Häst Butik, lycka! Andra bilden är från midsommar när vi tog några fina bilder på mig och Saga. Tredje bilden är från en hoppträning för KG och sista bilden är från ett ridpass hemma i paddocken.

Nu är det bara två delar kvar, ska försöka bli lite mer effektiv så att dem kommer upp den här veckan iallafall :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0