Dagens Ridpass

Det är verkligen för kallt nu, men vad ska man göra.. Det är bara att ta på sig så mycket som möjligt och försöka rida lite seriöst iallafall.

Jag red iallafall genom skogen och ner i Vidja där det blev jobb med övergångar mellan skritt och galopp. Tränade på att fatta t.ex. höger galopp, galoppera några steg och sedan sakta av till skritt i två-tre steg för att sedan fatta vänster galopp och göra samma sak igen.
Gjorde detta ett tag och det var verkligen nyttigt! Ju mer jag gjorde det, ju mer lyhörd och kvickare blev hon. I slutet flyttade jag bara fram antingen höger eller vänster sittben lite så fattade hon galopp från halt, och när jag rätade upp mig gjorde hon halt på pricken.
Kändes jättefin! Avslutade med ett par ordentliga travökningar, hon har blivit så luftig dem senaste veckarna i traven att jag har svårt att sitta kvar när hon ökar haha. Hon fick även galoppera upp för en backe i ett rätt så högt tempo, en rolig avslutning helt enkelt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0