Dagens Ridpass

Idag blev det backträning! Red genom skogen först där det är cirka 50-100cm snö (samma skog som jag går genom för att komma till stallet) så det blev lite styrka där. Väl i backen varierade jag mellan att låta henne öka galoppen en gång och samla ihop den så mycket som möjligt, även där det är som brantast. Dem som är bra med att samla i backen är att jag verkligen får ihop henne och får in bakbenen, hon trycker på ordentligt bakifrån. Skrittade upp några gånger också i slutet.

Hon kändes jättefin och alert, lite väl pigg stundtals så jag lät henne ta i ordentligt någon gång i backen vilket hot tyckte var väldigt kul. Rund och mjuk i formen. Flåsade lite i slutet så hon fick iallafall jobba ordentligt, bra!


Gammal bild från i somras på Säva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0