Uppnådda mål

Har funderat ett tag på de mål jag satte upp för 2011. Vilka jag klarade och vilka jag har en bit kvar på men som jag snart kommer att nå. Några mål och önskningar under året:



Summerade det lite kort:


Det jag är mest glad över är nog den ekonomiska biten. Jag har jobbat och slitit sen den dagen jag var 15 år och blev anställd, 30 september 2009 och har alltid sen dess fått höra hur omöjligt det är att vara så ung och tjäna ordentligt med pengar för att ta hand om sina egna utgifter. Det är inte omöjligt! Jag har jobbat sen jag var 12 år men det var först när jag var 15-16 och blev anställd som jag fick ett riktigt jobb; anställningsavtal, betalat skatt, lagt upp budget, en summa som sätts in på mitt konto i slutet av varje månad, deklaration, skattejämkning, ansvar, tidiga mornar, egna jobbnycklar etc. När jag tittar tillbaka på den resa jag gjort blir jag alldeles varm. Den erfarenhet jag fått och dom karriärsteg jag tagit kommer alltid att vara en bedrift i sig, och jag kommer ha en otrolig använding av allt jag lärt mig genom hela livet. Jag kan idag få en räkning från en höleverans på 2000:- och faktiskt kunna betala, utan att be min förälder om hjälp.

Nu när jag kollade på min lönespec. och insåg att jag har en årsinkomst på över 100 000 kronor kan jag inte låta bli att småle. Right in your faces haters.

Ett projekt som jag är extra glad över är Stockholm Horse Show. Hela den helgen var inte bara en otrolig upplevelse utan också en värdefull helg där jag knöt många, viktiga kontakter för framtiden.

Något som jag haft som mål men som jag inte hunnit uppnå är körkortet. Sa att jag skulle ta det när jag fyllde arton men har inte hunnit. IB-plugget har tagit all min tid och därför har jag inte kunnat lägga den tid jag vill på plugget för körkortet. Men det gör faktiskt inte, jag planerar att ta det nu i januari så det är inte ett mål jag är ältar över att jag inte nådde i år, med tanke på omständigheterna.

Kommentarer
Postat av: Lina

Sv; okej ;)

Jo det är ju så man ska se det på bloggarna, mendet är visst några som inte se det på samma sätt som vi.....

2011-12-28 @ 21:53:47
URL: http://ryttarre.blogg.se/
Postat av: Finnåkers största Hästblogg - Emelie

jätte fin blogg du har vännen! :)

allt bra med dej?

kram

2011-12-28 @ 22:00:19
URL: http://finnakersryttaren.blogg.se/
Postat av: Camilla- Låt hundarna slippa stress, tramp och trängsel på mässorna, skriv under!

Hej tjejen/ tjejer!



Vill ni hjälpa mig sprida min kampanj mot att släpa med sig hundar in på mässor? Jag tycker det är helt fel att folk släpar med sig sina hundar in på mässorna där det är trångt och stressigt och hunden riskerar att bli trampad och omkringskuffad och där det ofta finns hundrädda personer som inte vill utsättas för hundar på det sättet.



Så tycker ni som jag. Sprid gärna mitt inlägg vidare på era bloggar och Facebooksidor och hjälp mig samla namn som ska skickas till arrangörerna. Jag har redan fått ett 90% ja ifrån Eurohorse till skyltar som berättar att mässor inte är "lämplig miljö för hundar".



Inlägget: http://camillahastskotare.blogg.se/2011/december/tavla-om-et-presentkort-vart-300kr-hos-my-one.html



Skriv på: http://www.skrivunder.com/skona_hundarna_ifran_massorna



Jag tackar för er hjälp!

Camilla

2011-12-28 @ 22:31:22
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/
Postat av: PATRICIA - vinn en design!

Hej!

Nu har jag en står bloggdesign-tävling igen på bloggen. Det va poulärt förra gången så nu kör vi igen. Vinnaren får en helt ny design gjord av mig där du får bestämma allt. Gå in på min blogg och anmäl dig. Lycka till!! :D



/ Patricia & Celine

www.ponnynceline.blogg.se

2011-12-29 @ 22:19:39
URL: http://ponnynceline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0