Back on Track- BOT

Efter besöket hos veterinären i onsdags blev vi ju tillsagda att det råder strikt boxvila för Sagas del. Direkt blev jag orolig för hennes ben då jag vet att dom har en tendens att svullna upp och bli galliga såfort hon är tvungen att stå stilla för länge. Tänkte att jag skulle linda dom med mina BOT-paddar vilket veterinären även tyckte var en bra idé och han rekomenderade att hon skulle ha runtom.

Jag har förutom paddar även stallbandagen, ett par, men kände att det skulle bli mycket smidigare för både mig och stallägaren om jag hade till både fram och bak då det är enkla kardborreknäppningar istället för att hålla på med lindor. Vi är nämligen tvugna att lägga om bandagen några gånger om dagen så att dom har samma position dygnet runt. Snälla mamma köpte då ett till par av stallbandagen så nu har jag både fram och bak.

Det jag ville skriva var egentligen vilket fantastiskt resultat man får av BOT-paddar/bandage. Jag har alltid tyckt att deras produkter varit kanon och använt mig rätt så länge av dom, både till hästarna och till mig själv men det var nog först nu som jag insåg hur bra deras saker verkligen är. Under dom dagarna nu när Saga stått inne dygnet runt med sina paddar på har hennes ben varit helt gallfria samt torra och kalla. Det syns inte ett spår av att hon stått inne så länge som hon gjort och faktum är att benen ser bättre ut än när hon varit ute. Allt tack vare stallbandagen från Back On Track som hon haft på sig hela tiden.
Deras produkter ger resultat!




Bildkälla

Det är verkligen en pryl jag tycker man ska ha i skåpet, trots det rätt så saftiga priset. Har man problem med till exempel gallor är det en produkt man får resultat av direkt, på ett enkelt och skonsamt sätt.

Kommentarer
Postat av: Lina - Jultävling & nyårstävling i bloggen!

har funderat på de där bandagen med kardborre. är ju så smidiga och min häst svullnar lite i bakbenen ibland. dock ska man ju vänja in dem på dem, men hur ska man göra om man bara behöver dem ex. en gång i veckan (efter träning)?

2011-12-12 @ 12:53:05
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Stina

Dom är sjukt bra:)

Använder en ryggvärmare till mig själv oxå, hade massa problem med ryggen innan, men den har gjort så himla stor skillnad:)

2011-12-12 @ 12:53:44
URL: http://sodressage.blogg.se/
Postat av: Emelie

Hoppas du får en bra Lucia! =D

2011-12-13 @ 13:28:43
URL: http://emellay.blogg.se/
Postat av: Anna S - Tävling i bloggen

Jag har en tävling i min blogg var gärna med :)

Vinn ridstrumpor eller en buff!

2011-12-13 @ 13:52:33
URL: http://missbelinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0