Höstterminen..

Hej? Nej men allvarligt, hej på riktigt! Det ekar tomt här men jag har tappat suget lite. Det händer massor i mitt liv som vanligt men jag har varit tvungen att prioitera lite annorlunda den här terminen jämfört med tidigare. Sista året på IB och jag kan inte säga annat än att det är galet! Jag har gått i en vecka men min lista över saker som ska göras är säkert en A4 utan att överdriva.

Jag är dock inte stressad över detta utan jag har faktiskt en bra plan. Mitt schema ser också otroligt bra ut och jag kommer hem rätt så tidigt varje dag vilket gör att jag bli klar i stallet tidigare än tidigare och har mer tid på kvällarna åt plugg. På måndagar hinner jag till och med gå till stallet innan skolan börjar och sen efter det har jag hela dagen ledigt.

Jag jobbar inte heller lika mycket längre då jag måste och vill koncentrera mig helt på skolan och Saga. Nu undrar ni kanske hur jag då gör med ekonomin eftersom jag betalar Saga själv, men det är faktiskt löst... Min pappa kommer hjälpa mig varje månad med Saga. Självklart är jag otroligt glad och tacksam eftersom det innebär att jag har mer tid över, men det känns lite konstigt och ovant. Kan bero på att jag hatar när andra betalar för mig och för att jag fortfarande har svårt för hela den här Pappa-grejen, men jag börjar vänja mig mer och mer.

Med Saga har det gått upp och ner, nu på sista tiden har det vänt och nu börjar hon kännas som hon gjorde tidigare om än inte bättre vilket är kul. Om några veckor ska vi tävla igen. Nästa helg drar även allsvenskan igång och jag ska vara med på Rodis, jag är otroligt glad!

Ni som varit med ett tag kommer kanske ihåg förra hösten. Den var så bra! Ska berätta mer om det och varför jag vill ha den i bakhuvudet hela den här hösten.


Foto: Sara Bjerkliden

Kommentarer
Postat av: Sara

Du och Rådis kommer sopa banan med alla! :D

2011-08-31 @ 21:11:57
URL: http://fjuarna.blogg.se/
Postat av: Josäfin :>

Det kommer gå super iår igen! :D

2011-09-01 @ 22:38:17
URL: http://jossanamigo.blogg.se/
Postat av: Karin

Skönt att din pappa kan hjälpa till så du kan fokusera på studierna och Saga. Lycka till med Rodis:)

Hur har det gått med fötterna?

2011-09-04 @ 20:00:49
Postat av: Ebba

Jag har precis börjar 1an på IB i Uppsala och drunknar redan i läxor och uppsatser. Har du något tips för hur jag ska överleva de kommande 3 åren?

Svara gärna i ett eget inlägg så jag ser (:

2011-09-12 @ 17:30:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0