Duktigt ponnyekipage!

Som sagt, min tid räcker inte alltid till för allt jag vill göra..

Igår var jag iaf som sagt hos en läsare vid namn Johanna och agerade tränare för första gången. Jag har ju alltid tyckt att jag är så otroligt opedagogisk som person men det kanske jag trots allt inte är haha!

Jag satt upp först för att känna igenom ponnyn, som heter La venza, då jag tycker det är svårt att ge bra och tydliga tips om jag inte själv vet hur hästen är att rida. Det gick bra, jag kände rätt så snabbt bad det var som behövdes jobba på. Ponnyn var väldigt lik Ronda när hon kom så jag vet hur man ska jobba vilket är både bra och kul. Därför kunde jag ge rätt så bra instruktioner till Johanna om hur och vad hon skulle jobba med.

Jag red lite och sen fick Johanna sitta upp. Vi började jobba med instruktionerna jag gav och till slut tycker jag att dem båda jobbade väldigt bra! Underbar ponny, superrolig att rida (vilket jag typ tycker med alla ponnyer eftersom jag rider dem så sällan haha).

Johanna verkade också nöjd, ni kan läsa hennes utvärdering om passet här, och jag måste ha gjort något rätt då hon idag frågade om jag ville fortsätta träna henne! :D Så himla kul!! Känner mig som en liten mini-instruktör haha. Vi får se hur ofta men jag kommer hjälpa henne i både dressyr och hoppning, kanske kan vi köra lite markarbete någon gång också. Är jätteglad!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vad kul att du också tycker det var kul :) Jag tycker verkligen du förstod problemen och allting har gått mycket bättre redan. Finare häst ;) Tränar på just nu =)

2011-05-01 @ 20:31:58
URL: http://lavenza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0