Dagens Ridpass (och lov!)

Blev som sagt dressyr idag och hon kändes så fin! Jobbade mycket basic; halvhalter, skänkelvikningar och tempoväxlingar. Ibörjan stretade hon lite och var väldigt stum men efter mycket jobb blev hon som sagt mycket bättre, kul!

I galoppen jobbade jag dels halvhalter och tempoväxlingar men också lite förvänd galopp. Hon blir starkare och starkare för varje gång vilket är kul att känna, hon har fortfarande svårt ibland men det är verkligen nyttig träning för hennes galopp.

I slutet travade jag av och då var hon jättemjuk och följsam. Min fina tjej!

Nyputsad dressyrsadel

Jag fick vilodag från joggandet då jag körde till stallet (yes, håller på att övningsköra för fullt, tänker ta körkort när jag fyller 18 år!) så jag hade redan stallkläder på mig när jag åkte hemifrån. Istället tänkte jag köra fys en snabbis bara för att träna lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0