Safety System och andra paddockprylar

Våran paddocken är snart klar och den blir så himla fin! Vi har inte haft något hindermaterial alls tidigare men nu efter sommare fick jag låna lite av min snälla kompis som inte har sin häst hemma på gården längre. Men jag skulle vilja ha lite mer att variera på då vi "bara" har tre bommar och sex hinderstöd. I senaste Ridsport såg jag att Safetysystem har ett litet paket med cavalettiblock för ett lagom pris.
Deras bommar som är i plast är också superbra, och jag skulle kunna tänka mig att betala för kanske 2-3 stycken
-det är ungefär vad jag har råd med för tillfället.
Men det skulle hjälpa mycket!

Bild från Google

Andra önskesaker är bland annat dessa:


Bokstäver och cavalettiblock från Hööks. 199:- respektive 249:-. Inte så dyrt! Först ska vi få upp resten av staketet sen kanske vi kan sätta upp bokstäver också.
Jag älskar att planera framåt!


Kommentarer
Postat av: Emily

Vet du något om hur paddocken gjordes/underlag? ^^ Våran är så dålig och vi ska fixa den bra nu men jag letar alla tips jag kan ;D

2010-09-07 @ 23:01:52
URL: http://memily.blogg.se/
Postat av: Lina

Jag väntar på min leverans ifrån SS! :D

2010-09-07 @ 23:24:42
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html
Postat av: vickan

vet inte med just de bommarna, men en på klubben fick ta bort sin häst för något år sedan när den skadade sig på en bom. han klev på en bom i ett litet kryss och den vek sig och smällde upp på bakbenet så det bröts. en träbomm hade gått av istället. den kunde inte resa sig och fick avlivas på plats :( dock låter ju safety system som ett bra namn iaf så de där är nog säkra och bra ;)

2010-09-08 @ 00:35:25
Postat av: warnmark -Vinn ett par KL strumpor

Sv; Tack så jättemycket Sabina. Dina ord betyder otroligt mycket. Tack <3

2010-09-08 @ 09:54:44
URL: http://warnmark.blogg.se/
Postat av: Maja (tidigare http://jagblirsnartvansinnig.blogg.se)

Nooo, man ska aldrig använda sådana platsbommar vid träning (eller tävling för den delen) - ALLA hästar hoppar mycket mycket sämre på hinder av plastbommar!

Vi hade sådana i mitt stall, men använde dem endast till cavaletti eller som markbommar.

De blev total-sågade redan vid premiären eftersom dem använde dessa plastbommar på ett hinder vid en ganska stor tävling, och alla hästarna rev det hindret!



Du kanske har en annan erfarenhet, men jag trodde att dem slutat sälja dem efter det tävlingsfiaskot.

Tror inte ens att man FÅR använda dem vid tävling längre...

Fråga mig inte varför, men alla hästar jag sett hoppar betydligt sämre om man använder plastbommar.

2010-09-08 @ 10:44:48
URL: http://majagoesirish.blogg.se/
Postat av: Anonym

ett litet ekonomiskt tips!

Man kan köpa staketstolp på granngården dom är tre meter långa och tjocka som vanliga hinderbommar, det enda du behöver göra då är att såga av spetsen längst ner och måla! dom stolparna ligger på 100 kr st, dessutom kan man måla dom i den färg man vill! :)

2010-09-08 @ 23:08:23
Postat av: Karin

Bommarna är för lätta för häst.

2010-09-09 @ 10:36:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0