Dagens Ridpass

Hoppade lite i paddocken:


Räcket som står själv hoppade jag på en åtta. Den lilla kombinationen är med två galoppsprång imellan. Hon var jättefin ibörjan, väntade och hetsade inte. Sen började hon dra iväg, vi kom fel och det kändes som på hoppträningen. Men då tänkte jag på något Ted (Ted Nätterqvist) sagt till mig på en träning med Ronda för nått år sen, och provade. Jag hade lika korta tyglar som på träningen men jag höjde händerna en aning och sen när det var cirka tre galoppsprång kvar tills vi skulle hoppa av sänkte jag handen mot manken. Denna typ av "ridstil" fick jag lära mig hos Ted och det funkade väldigt bra på Ronda.
Det visade sig även att det funkade på Saga!

Jag kom runt henne bättre, fick henne i en samlad men ändå arbetande galopp och vi kom jättebra på hindret. Väldigt kul att det funkade! Jag får prova på söndag och se hur det går. Det är i princip samma ridning som hos Cathrine, men jag känner att jag får henne mer framför mig och att jag kontrollerade farten bättre samt att hon faktiskt lyssnade på mig. Blev sugen på att träna för Ted igen, det var ett bra tag sen!

Kommentarer
Postat av: Lina

Kul att de gick bra! :)

2010-09-11 @ 21:40:47
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0