Casall Rock Ring

Med inspiration från Karin köpte jag förra veckan en rock ring från Casall på Stadium. Den väger 1,2 kg och är klädd i gummi. Den kostar orginalpris 249:- men det var rabatt i hela Farsta Centrum (där jag bor, eller i närheten iallafall) så den kostade endast 199:-.
Använde den för första gången idag i kanske 15-20 min och det tog bra!
Det krävs lite styrka om man ska hålla på ett längre tid, vilket jag byggt upp ett tag så det var inte det svåraste, utan det som var svårt är att hålla koll på koordinationen.
Jag tränade mycket på att ändra tempo och för att få den att t.ex. öka spänner jag magmusklerna. Ibland lät jag den även gå väldigt långt ner, ner mot rumpan och sen skulle jag få upp den till normalläge igen. Det var svårt! Där krävdes det att man tog i lite extra.
Att gå samtidigt som man hade den i rörelse var även svårt, mitt mål har blivit att kunna gå ett helt varv i trädgården utan att tappa den. Ska fortsätta nu några veckor och se om jag känner någon skillnad.
Det var iaf väldigt kul!

Utöver rockringen i 15-20 min har jag även joggat en kort runda på 30-35 min i normalt tempo, mycket backe. Kändes bra, lite trött men det har varit en tuff helg med mycket jobb. Det sista för dagen blir lite sit ups och plankan. Lägger upp övningarna i veckan i en video :)

Kommentarer
Postat av: Lina - Vinn Kingslandmössa ifrån Hippoteket!

Oj så bra den verkar! :)

2010-09-26 @ 22:57:35
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html
Postat av: Matilda

Sv; ja hon är jättesöt :D

2010-09-27 @ 16:26:58
URL: http://qtiilda.blogg.se/
Postat av: vickan

vi har också den :) tyckte det gjorde jätteont första gången av knölarna på insidan. kände rätt mycket i musklerna första gången och höll på typ 10 min. 2 dagar senare gjorde testa jag igen o kände ingenting. höll på i 30 min då. det är ganska kul så om det hade känts som det gav lite mer så hade jag gjort det varje dag :) men ska nog testa o se om det ger nått även fast det inte känns för då är det ju grymt!

2010-09-29 @ 20:41:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0