Dagens Ridpass

Jag kom nästan alldeles nyss hem efter ännu en rolig dag!
Började med skolan som vanligt, allt gick jättebra.
Åkte sen hem för att gå till stallet och fixa där.
Dressyr stog det på schemat för Saga så vi knallade först till paddocken, men sen tyckte jag att det skulle vara roligare att rida på en äng vi har vid oss.
Så vi gick dit istället och hon gick så himla fint, mer kan ni läsa längre ner.
Efter det fixade jag i stallet och sist bytte jag om och joggade hem genom skogen vilket är ett pass på ungefär 30 min snabbt tempo så det kändes ordentligt i benen när jag kom hem, härligt!


Ridningen gick väldigt bra.
Jag red med gramanen och vi var som sagt på en av våra gräsängar där jag mest red igenom henne.
Började med halva framdelsvändningar som vi gjorde på träningen och fortsatte sedan med sidförande i traven.
I galoppen blev det mest lösgörande och tempoväxlingar.
Hon var jättefin i båda varven och alla gångarter!
Hade bra tryck i traven utan att bli hetsig, jobbade lång och låg och lyssnade fint.
Red på novabettet just för att jag ville ha henne lite lägre vilket funkade riktigt bra.
Har bara ridit på det två gånger nu men Saga tycker om det väldigt mycket.


Är jättenöjd över dagen! Hon var extra fin när jag travade av vilket kändes bra. Imorgon blir det uteritt med mycket galoppjobb, längtar. Hoppas det är lika fint väder som idag :)


Kommentarer
Postat av: Anna

sv: tack! :)

2010-05-07 @ 01:00:13
URL: http://annaochtindra.blogg.se/
Postat av: Ebba

Fin bild!

2010-05-07 @ 07:02:23
URL: http://ebbagratte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0