Dagens Fråga

Är du pollenkänslig?

Svar: Ja jag är jättekänslig och allergisk mot pollen! Faktum är, att jag är allergisk mot väldigt många saker:

Röda äpplen (jag kan endast äta äpplen om de är riktigt, riktigt gröna som Granny Smith)

Hästar

Hundar

Katter

Marsvin

Kaniner

Övriga små pälsdjur

Pollen

Björk

Gräs

Damm

Persikor och nektariner

Mjukglass

 

Haha det sjukaste måste vara häst, hund och katt eftersom att jag har en häst, tre hundar och två katter :P Likaså med höet och gräs eftersom att det finns i miljön där hästarna är. Men, men vad ska man göra? Våren och sommarna är hemska för mig, vissa saker börjar dock bli bättre med åren men t.ex frukterna, marsvinen och kaninerna samt glassen är exakt som det var när jag var liten. Våren som är min favorit årstid! :(

 

Vidjaskogen på våren är underbar att gå i, jag måste bara komma ihåg att ta allergitablett innan!

 

Därför käkar jag tabletter så fort det börjar bli varmt ute och saker börjar blomma, annars mår jag pyton jämt. Jag får utslag över hela kroppen, hela halsen och ansiktet kliar, ögonen rinner och är rödsprängda, huvudet dunkar och jag blöder floder med näsblod!

 

Ni som inte har allergier ska vara riktigt glada ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0