Dagens Ridpass

Idag red jag och min kompis ut. Vi tänkte att vi skulle rida på kvällen för att slippa den värsta värmen, men istället möttes vi av alla hemska mygg. Inte kul! Dock gick myggorna mer på min kompis häst som är brun än Saga, och jag läste i en tidning att vita hästar har det lättare än mörka.
Sant eller inte?

Vi red iallafall till ängarna och det blev lätt konditionsträning. Saga var riktigt fin, på vägen dit blev det mycket lösgörande. Det har blivit skillnad på några veckor, nu är hon mjuk från början av ridpasset vilket betyder att all lösgörande-arbete verkligen har gett resultat. Jättekul att känna, det betyder att jag har gjort rätt också så det är skönt att få lite "bekräftelse" från hästen och inte bara från tränarna.

Tänkte bara påminna att tävlingen avslutas imorgon, ni kommer dock att ha fram till klockan åtta på kvällen att anmäla er och sen drar jag vinnaren som presenteras på torsdag.


Tog den här bilden för att kunna jämföra om några månader. Ska bli intressant och se om man kommer kunna se en förändring, förhoppningsvis!

Kommentarer
Postat av: warnmark -häst, träning & foto

Sv; Jaa, det måste vi verkligen :o :D

2010-06-30 @ 09:29:05
URL: http://warnmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0