Dagens Ridpass

Idag red jag till ängarna där det blev mycket galoppjobb. Påvägen dit red jag mycket tempoväxlingar, övergångar och slutor i trav. Hon var jättefin! Väl på ängarna jobbade jag mycket med att öka och minska galoppen, speciellt korta. Jag vill att hon ska korta sig samtidigt som hon behåller en mjuk och rund galopp. Det gick jättebra, i slutet kunde jag nästan vända runt framdelen medans bakdelen påbörajde tramp på stället.
Häftig känsla!
Självklart orkar hon inte fullt ut ännu men det blir bättre och bättre :)

Något friare galopp i slutet där hon fick öka och sträcka ut sig. Travade av hemåt, jättefin!




Kommentarer
Postat av: Tove

Jätte fin och läsvärd blogg!

Besök och kommentera gärna våran :)

Kramkram!

2010-06-08 @ 11:18:17
URL: http://toveamanda.bogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0