VM Kentucky 2010

Som de flesta vet så är det VM i Kentucky nu i år. Det startar den 25 september och pågår i två veckor framåt. Jag läste en tidning för några månader sedan där de visade hela platsen där det skulle vara och kan säga att de är verkligen helt otroligt- jag skulle bli så löjligt lycklig att jag förmodligen svimmade om jag fick åka dit. Jag hittar tyvär inte tidningen men ska leta lite närmare imorgon.



Själva VM kommer att hållas på Kentucky Horse Park och det är en så otroligt vacker anläggning. Visste ni att det första VM hölls i Stockholm i Sverige 1990? Sen dess har det bara varit i Europa men nu är det alltså i USA.



I samarbeta med med Svenska Ridsportsförbundet kan klubbarna runt om i Sverige sälja VM-lotter för att hjälpa den svenska VM-satsningen. Ni kan säkert tänka er hur dyrt det här er,bara att resa som människa till USA är dyrt och nu är det hästar, packning, hotell, uppstallning, tävlingsavgifter m.m som ska betalas. Det handlar om flera, flera tusentals kronor. Oftast har ju ryttarna med sig flera hästar också, vilket gör det dyrare.

Om klubben är med i säljer lotter får de ut en viss summa från varje lott som säljs samt att de som säljer mest har chans på dessa priser:
1. En utbildad häst från Askö Stuteri
2. Hinder från CR Johanssons Åkeri
3. Biljetter till Norrköpings Horse Show

Alltså riktigt fina priser!

Tänk er om man skulle få åka dit och blogga. Det är en riktigt dröm, något som aldrig kommer hända tyvär men det vore fantastiskt. Intervjuva ryttare, gå bland alla stallar och framridning, kolla in alla tävlingar...







Har ni läst något om VM i Kentucky? Ska eran klubb sälja lotter? Känner du någon som ska dit?
Eller ska du själv rent av dit?

För att läsa mer om VM gå in på huvudsidan.

Kommentarer
Postat av: Astrid

ja det hade ju varit grymt att åka dit och titta - och blogga såklart!;D man kanske skulle ha SAS eller ngt som sponsor?;)

2010-01-06 @ 23:51:41
URL: http://astridstraning.blogg.se/
Postat av: Jasmine

svar;

jag följer dig nu, följ mig! :)



Jag köpte den på vera moda för 499:- (:

2010-01-07 @ 00:12:10
URL: http://wiinkys.blogg.se/
Postat av: amanda

sv: Jo det är verkligen de här uppe i norrland:P

2010-01-07 @ 01:21:05
URL: http://gallianomarrone.blogg.se/
Postat av: maya

Ja det vore något att få åka dit! :D

ska du dit?

2010-01-07 @ 17:55:03
URL: http://mumsie.blogg.se/
Postat av: Emma

det vore inte fel att åka dit.

btw, så har du en sjukt bra blogg. följer den (:

2010-01-08 @ 00:29:53
URL: http://emmaoverby.blogg.se/
Postat av: blondinjoppe.bilddagboken.se

Försökte få min pappa att fixa biljetter dit men han sa att vi skulle dit en annan gång. haha smart jue! Det är ju verkligen VM där varje år... h3h3

Jag känner ingen mer än Linda Algotsson som ska dit o tävla om det blir så? Skulle va sjukt kul att åka dit

2010-01-10 @ 00:02:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0