Årsresumé 2009; Juli, Augusti och September

I will just start from where we ended last time ;) (jag fick bara lust för engelska plötsligt, fråga mig inte varför)

Juli

Var hos Nina och jobbade två veckor till, de mest underbara veckorna på hela sommaren. Red 2-3 hästar per dag, var med lägerbarnen, busade hela nätterna med Kristin och Josefin. Helt enkelt precis som det ska vara på lovet. När jag skulle åka hem igen var vi först en sväng ner till Örebro-Borås-Vetlanda för att kolla på hästar till ridskolan. Jag hittade även ett fuxsto som jag fastnade vid, dock ville jag prova henne en gång till. En vecka senare åkte vi ner igen för att provrida stoet, några fler ridskolehästar och för att hämta två hästar som de köpt. Den här gången var hästen helt galen och det var nej direkt. Jag åkte av två gånger, en gång kan ni se här. När vi var där nere hittade vi även en annan stor häst som vi åkte och provred; Warchild. Jag tyckte om henne på en gång och bestämde mig i bilen påväg till hotellet att köpa henne. Det visade sig sedan vid veterinärbeskitningen att hon var halt på båda fram. Trist men så här det. Dagarna rullade vidare och jag hittade ingen annan häst som verkade intressant.

Första bilden är på mig och Mithra när vi hade en hoppträning på Säva, dagen innan vi skulle åka neråt i landet. Andra är på mig och Pauline, stoet i Borås. Tredje är jag och Hawel någon dag i början av juli och sista är på mig, Marika och Hawel.

 


 

 

Augusti

Forsatte leta häst och hittade några som var intressanta. Var intresserad av ett sto men även hon visade sig vara helgalen vid andra provridningen. Var och provred en valack som jag föll för redan på videon, allt var klart och vi var iväg för att besikta honom då det visade sig att han hade kissing spines och en lös benbit, blev så jäkla ledsen då det var en underbar häst. Men men, det var bara att gå vidare. Åkte på en tripp uppåt i landet för att prova tre-fyra hästar, hittade fortfarande inget som jag tyckte om. Skolan började också, första terminen på gymnasiet. Ronda såldes till Säva och jag var helt död kändes det som. Jag mådde sjukt dåligt, men det var bara att ta sig igenom. Även bloggen tog fart ännu mer och jag kände att den verkligen hade en inriktning nu, dock var det svårt att skriva när man inte hade häst.

Augusti var det dåligt med bilder eftersom att jag inte hade någon häst. Första bilden är från Åland när jag, mamma och moster var där. Detta är på en strand jag varit på i hela mitt liv. Andra är på valacken vi skulle köpa och sista är på stoet vi provred.

 


 

 

September

Skolan fortsatte och samma sak med provridningarna. Första veckan i september gjorde vi ännu en tripp upp i landet för att kolla på flera hästar. Den första jag provred för ett skimmelsto- ja Saga! Var också och provred några efter men jag hade bestämt mig, det var Saga jag ville ha trots att hon var helt imot det jag skulle ha från början. Fick hem henne en vecka senare och jag var äntligen med häst igen. Vi åkte på KG-träning och lärde känna varandra. Jag fick även mitt första jobb i september, skrev på papper och därmed var jag anställd. Kändes så sjukt underbart!

 

Bara tre månader kvar nu, sen har ni fått en inblick i hela mitt 2009 :P


Kommentarer
Postat av: Minette

Sv: Okej. :) Jag har en ponny som heter Josephine. <3 Ska vi följa varandra via bloglovin'? ;D

2010-01-02 @ 22:22:44
URL: http://miinette.blogg.se/
Postat av: Marika

Saknar sommaren enormt..<3

2010-01-05 @ 00:26:54
URL: http://grymmastavalla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0