Läsarfrågor

Vet du hur man registrerar sig som hästbogg? ;)
Svar:
Ja, det är jättenkelt! :) Först måste du ha ett konto på bloglovin, sen lägger du till din egna blogg och samtidigt kan man välja i vilken kategori man vill ha sin blogg placerad i. Du kan även gå och ändra detta efter, på samma ställe som du kan ändra info om din blogg, din bild osv :P

Vart tror du tävlingen kommer bli någonstans o har du någon favoplats att åka till?
Svar:
Jag har kollat på tävlingskalendern och det ser ut som att det blir Botkyrka eller Gustavsberg som är första, jag har inte riktigt koll känner jag haha :P Men ska göra en tydligare planering snart, just nu känns det bara så hopplöst att man planerar och planerar och sen funkar inget tack vare snön! Jag tycker att Sollentunaär väldigt bra, än sålänge har jag bara varit där en gång men hitills har den varit bäst :)


Detta kom jag och Ronda med hem efter en lokal i Sollentuna :)


Läste på Marions blogg att hennes häst är mamma till din? Så kul, Alice var verkligen ett toppen sto, synd att hon inte finns i liv längre :(
Svar:
Helt rätt, Alice är mamma till Saga. Håller helt med dig, det är otroligt synd att hon inte finns kvar. Av det jag läst om henne så har jag fått uppfattningen att hon var en väldigt fin häst men framförallt en riktig kämpe. Vi får hoppas att hon har det bättre nu när hon inte har ont, men det är klart att det är tråkigt för oss här. Speciellt för Marion som förlorade sin vän!

Så segt med vädret och tävlingar :( Ska du vara med i allsvenskan div 2? Vilken klubb tävlar du för och varför just den?
Svar:
Ja, jag är sjukt trött på det här vädret nu! Jag vet faktiskt inte, jag har precis mailat till Årsta Runsten och frågat om lag, så vi får se om vi kanske kommer med :) Vore jätteroligt, jag har aldrig ridit i lag förut så det skulle nog bli kul. Jag tävlar för Årsta Runstens Sportryttare. Jag har ingen direkt koppling till Årsta Sportryttare men eftersom att i stort sett alla våra träningar är på Runsten, vi åker ofta på Pay & Jump där, mina kompisar tävlar för dem och vi känner mest folk där så har jag valt att tävla för dem. Tycker att det är en väldigt bra klubb, många fina erbjudanden och sen är det en härlig stämning!


Kan du inte skaffa en katogari för alla dina bilder du lägger upp t.ex på hästar och sånt? :)
Svar:
Absolut, inga problem! Bra att du nämde det, har börjat fundera på vilken kategori jag ska lägga alla inlägg som bara innehåller bilder och inte har någon direkt mening, men det är ju lättare att bara skapa en ny kategori:P


Hej! Vet du någon häst som nån söker fodervärd till eller så? Du kan ju höra av dig isåfall! :)
Svar: Hej, tyvärr vet jag ingen just nu! Tycker att det är väldigt få hästar som ska ut på foder, brukar sitta inne på Hästnet, Hästfynd och liknande men tycker inte att det finns så mycket.. Om jag hittar något hör jag av mig på en gång :)


Jag är 170 lång och min ponny är 143 i mkh. Är jag för lång? :/ han är ganska nätt men de är jag också. Vi tävlar lite dressyr och lite hoppning, typ LB/LB. Jag har två ponnyår kvar (eller 1,5 nu då, är 93:a), tycker du att jag kan ha kvar honom tills jag blir 18 eller tycker du de är taskigt?
Svar: Ronda var också 143 cm i mkh, och jag var också 170 cm lång. Ronda var ju också väldigt nätt, och jag kände mig stor på henne förra året. Om du är nätt tror jag inte att det är så stor risk, jag är inte speciellt nätt så jag blev för stor för Ronda. Ett starkt tips är att prata med din tränare, för att det var Kicki och KG som sa till mig att nu måste jag byta till stor häst. Det är svårt att känna sånt själv också, för att man rider sin häst varje dag och då har man ju bara en och samma känsla. Men som när jag t.ex. red Ronda i julas efter att bara ha ridit stor häst i tre månader märkte jag verkligen hur liten hon var, det upptäckte jag inte när jag ägde henne och red varje dag. Så prata med dina tränare och se vad de säger, för det ska ju kännas rätt för både häst och ryttare :)


Hej :) Vad har du för storlek på din GPA hjälm, och vad har du på andra hjälmar? :p
Svar: Hej, i min GPA har jag storlek 60 (!) och på min Charles Owen har jag 57 och en halv :P Blev en väldig skillnad mellan dem, men GPA:n tycer jag var små i storlekarna :)

Kommentarer
Postat av: Sofia

SV: Det är i stl 135 :)

2010-02-25 @ 14:52:55
URL: http://eliinsofiia.webblogg.se/
Postat av: Tove - Ridsport, foto & vardag

Tycker också att Sollentuna har väldigt bra tävlingar :) Bor 500m därifrån så ska du tävla där får du gärna höra av dig så kan jag fota om du skulle vilja det :P

Ha det bra!

2010-02-25 @ 15:09:15
URL: http://londoninmyheart.blogg.se/
Postat av: victoria :)

svar: TACK! för tippset, jätte bra! för jag måste verkligen komma igång nu :D

ha det bra! :)

2010-02-25 @ 15:09:33
URL: http://victorniaalmstrand.blogg.se/
Postat av: I S S A

sv: snön stoppar aldrig oss.. eller ibland. haha :) ♥

2010-02-25 @ 16:09:58
URL: http://isabelleg.blogg.se/
Postat av: Sofia

Sv. väldigt läskigt :P fin häst förresten!

2010-02-25 @ 16:17:41
URL: http://filosofians.blogg.se/
Postat av: Sofia

SV: Nej nu blev jag lite avis på ditt bruna HL täcke, vet du om det fortfarande säljs?

2010-02-25 @ 16:25:16
URL: http://eliinsofiia.webblogg.se/
Postat av: Sofie

tack desamma! ja de kan vi :)

2010-02-25 @ 17:25:36
URL: http://sofieomnell.blogg.se/
Postat av: Sandra - Keep It Natural

Intressanta frågor och bra svar! :D

2010-02-25 @ 19:22:33
URL: http://velepa.blogg.se/
Postat av: joelle - EN HÄSTBLOGG

Jag skulle utse de bloggarna jag läser mest, du är självklart en av dem! Gå in och kolla ifall du vill se varför jag läser just din blogg:)

2010-02-25 @ 20:15:48
URL: http://joellemyslek.blogg.se/
Postat av: Becka

SV: Tack, va gulligt! Jag gillar också min header! :)

2010-02-25 @ 21:16:04
URL: http://beckasinnet.blogg.se/
Postat av: A N N i C A * W E N N B E R G

kul att läsa alla svaren :D

2010-02-25 @ 22:28:41
URL: http://s94356.blogg.se/
Postat av: sarah

jag är redan registrerad, men fattar inte hur jag registrerar min som hästblogg?

2010-03-02 @ 19:59:47
URL: http://ridsportsarah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0