Dagens Ridpass

Saga var så sjukt fin idag, är fortfarande helt exalterad! :D



Red ut och fokuserade mycket på galoppen. Tänkte verkligen på min sits, mina händer och rätade mig upp mig för att hitta en bättre sits. Hon gick som en klocka! Avslappnad, mjuk och lyhörd. Ökade galoppen för att sedan ta tillbaka henne och korta ordentligt, kunde i princip galoppera på stället till slut- det har vi aldrig kunnat tidigare. Något jag är extra glad över är att jag kunde variera så mycket i galoppen, om jag ökade på var det inga problem att ta tillbaka henne och hon orkade gå kvar i en riktigt stadig form där hon inte hängde i handen som hon har tendenser att göra annars. Även traven var riktigt, riktigt fin. Balanserad, fokuserad och lyssnade hela tiden. Kunde gå från galopp till halt, rygga 4-5 steg och sedan gå över till en stadig trav. 

Känns som att jag har kommit på hur jag ska rida henne nu, jag har hittat de viktigaste knapparna och jag vet hur jag ska jobba vidare nu. Är så himla glad efter det här passet! :D



Vi ska försöka åka till Kicki nu i veckan och träna, hoppas att det går! Kommer att bli jätteroligt, ska bli intressant att höra vad Kicki säger om henne också. Det var ju ett tag sen hon såg henne och jag tror att hon har ändrat sig rätt så mycket.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0