Dagens Ridpass

Kom på att jag glömde skriva ridning igår; red i paddocken och på pelhamet. Fokuserade mest på takten och få henne lång och låg.
Blev mycket tempoväxlingar i trav, jag ville verkligen kunna få tillbaka henne med mitt säte medans hon samtidigt jobbade med bakbenen och inte bara slötravade.
Gick väldigt bra, hon var finare än på länge. Kunde i princip trava på stället och hon hade fortfarande schvung i steget. Stor skillnad mot för bara några veckor sedan.
Jobbade också vidare med skänkelvikningar, provade några i trav och även här var det inga problem. Hon har en tendens att skuta fram rumpan först vid skänkelvikning men inte idag.
Hela ridpasset gick alltså väldigt bra.


Den andra hästen i stallet kom in från hagen såhär igår...

Idag; Skrittade ut i cirka 40-50 min.
Kravlöst och mest på långtygel, kortade en stund och jobbade henne i en något högre form för att se om hon orkar att bära sig.
Vilket hon gjorde!
Sålänge jag inte blir passiv och bara "åker häst" så går hon som en klocka, och även idag var hon väldigt fin! :)



Har sovmorgon imorgon så ska passa på att sticka ut och jogga en snabbis nu.
Jag ska sätta igång nu smått, men med tanke på mitt ligament så är det väldigt lugnt i början.
Jag har inte joggat på snart tre månader, bland annat pga min fot men också av tidsbrist.
Nu ska det dock bli ändring på det! Har saknat löpningen jättemycket, så det ska bli skönt att komma igång igen.
Tar ju som sagt lång tid att få tillbaka den konditionen jag hade för cirka 6-7 månader sen, men jag har ändå grundkondition i botten så med rätt träning och upplägg kommer det bli bra :P


Köpte nya joggskor nu till vintern igår, samt några andra träningssaker.
I vanliga fall har jag ett par löparskor som är utprovade till mig från löplabbet, men de kan man inte ha nu när det är så mycket snö.
Kanske ska berätta mer och fota i ett separat inlägg? :)


Viktigt med rätt skor vid löpning, annars riskerar du att få skador och liknande lättare..

Kommentarer
Postat av: Frida

Hur gick det med hästen med blodet på benen? Kotorna och senorna såg inte allt för bra ut :S

2010-02-02 @ 09:14:43
URL: http://fridaelmlundare.blogg.se/
Postat av: Lina Renström

Vad hade hänt med hästen? :(

2010-02-02 @ 16:32:31
URL: http://linastraningsdagbok.blogg.se/
Postat av: Amanda

men ojj, stackars häst, hur gick det med den? och vet du vad den hade gjort?

2010-02-02 @ 18:18:43
URL: http://amandaspetterssons.blogg.se/
Postat av: Lollo

Usch, det där såg inte allt för kul ut..

2010-02-03 @ 20:33:42
URL: http://westerngirl.devote.se
Postat av: Evelina

Vad hade den hästen gjort :S ?

2010-02-04 @ 21:52:14
URL: http://evi0627.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0