Min träning

Under den här terminen har min träning gått lite upp och ner. Det började bra i augusti-september och halva oktober, sen blev det så himla mycket att göra så i halva oktober och hela november blev det inte så mycket som jag egentligen önskar. Sen kom ju sparken vilket gjorde att jag inte kunde jogga. Jag har dock fystränat hemma till och från, men planen är nu att under jullovet börja bygga upp igen och fortsätta nästa termin.

Jag tror inte att jag kommer hinna jogga så mycket som jag gjort tidigare år nästa termin då det kommer vara en väldigt fullspäckad vår, men jag har sattt upp att minst en gång i veckan iallafall. Det behöver inte vara värsta passet på en och en halv timme utan så mycket som jag känner att jag orkar för stunden. Men jag ska komma ut och springa en gång i veckan för att löpningen är verkligen en av dem bästa träningsmetoderna enligt mig, och roligast! Jag köpte ju även nya skor ibörjan av den här terminen och jag vill att dem ska bli välanvända ;)

Med fysen kommer jag köra på, öka och lägga till fler övningar. I dagsläget ser det ut som så att jag försöker köra lite varje kväll men ibland hinner/orkar jag inte för att det blir för sent. Som det ser ut idag brukar jag köra ungefär
SIT-UPS 60-80 STYCKEN. BÅDE SIDA OCH RAKT FRAM
ARMHÄVNINGAR 30-40 STYCKEN
RYGGLYFT 15 SEKUNDER X 6 GÅNGER
PLANKAN 1 MIN X 3-4 GÅNGER

Det här är alltså min basic träningsplan som jag försöker göra varje dag, men som sagt så har jag inte hunnit varje gång den senaste tiden. Ju bättre tränad jag är, ju mer ökar jag ju självklart på antalet. För nån månad sen, i slutet av september tror jag det var, låg jag uppe på cirka 200 Sit-ups och cirka 80 armhävningar per dag. Sen kom skolan igång på allvar, träningar och tävlingar med två hästar och sena kvällar för att hinna plugga så allt det hamnade tyvärr lite åt sidan. Men nu är jag back on track igen, och med ett jullov framför mig är det perfekt att försöka göra det till en rutin plus att bygga på med fler övningar!

Jag har ju även en rockring som jag använde väldigt flitigt ibörjan och som är extremt bra träning. Ska filma nästa gång jag använder den! Problemet med den är att jag måste stå ute då det är för litet i mitt rum för att jag ska ha plats att använda den hehe.


Min rockring, bild från Google

Som ni ser så sker all min träning hemma, och det har den alltid gjort om man borster från yoga, dans (den träningen har jag flyttat hem istället), simmning och boxning men allt annat gör jag endast hemma. Dels för att jag aldrig skulle ha tid att sitta och åka till gym för att träna, och sen för att jag tycker det är så stört tråkigt att stå på ett gym bland massor med andra människor och trampa och lyfta maskiner. Jag trivs bäst att träna utomhus oah använda mig av det jag har här! Att springa på ett löpband i en timme är verkligen ingenting för mig, jag måste springa utomhus alternativt gymnastikhall för att jag ska kunna ge allt.

Sen har jag har funderat på att börja med yogan seriöst igen, för att det var så himla nyttigt och gav mig otroligt mycket. Jag ska se om jag kan gå dit jag var förut på lovet och se hur tiderna ser ut. Om det inte skulle funka funderar jag på att börja simma en gång i veckan, jag simmade i tolv år tills jag var tvungen att sluta för att jag inte hann med både det och ridningen.


Bild från Google, den typen av yoga som jag gör/gjorde var Ashtanga Yoga vilket är väldigt ansträngande, men gud så stark och bra man bli/mår efter ett pass på 1 timme. Jag har världens bästa instruktör också!

Det kommer att komma upp filmer där jag visar bland annat övningarna jag nämde i mitt basicprogram.



Kommentarer
Postat av: sanna

vad duktig du å tränar!

2010-12-11 @ 22:37:11
URL: http://sannaaaaolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0