Frågor och svar

Har du bilder från första gången du red henne så man kan se skillnad från hur mycket bättre de ser ut nu? (:
Svar:
Yes, dock har jag ingen bild men en film som du kan kolla på. Slänger upp en film från markarbetspasset som var för nån vecka sen. Tycker att det är stor skillnad från då till nu.



Va har du ett märke? Jag fick underskrift i ryttarboken att jag var godkänd & hon som godkände sa att om man fick godkänt i häst så var man godkänd i både häst & ponny :o
dock har jag bara godkänt i ponny så jag vet ju inte om det stämde med häst. :P
Svar: Enligt den som jag tog kortet för så måste man ha ett för ponny och ett för häst, min kusin som tävlar fälttävlan säger likadant. Jag ska fota och visa märket sen när jag kommer hem!

Jag tog fälttävlanskortet för några veckor sen och jag behövde inte göra något skriftligt? :o

Svar: Det var konstigt! Jag tog för en kvinna som är godkänd att vara "kortinstruktör", och vi var tvugna att göra ett prov som kommer från Svenska Ridsportsförbundet. Kolla upp det med hon/han du tog det för så att du är på säkra sidan :/

Vad roligt att det gick bra! :D Fälttävlan är så himla kul! Vart är du och tränar? :)
Kram Emma!

Svar: Ja det var riktigt roligt! :) Just den veckan var på vi på Säva och tränade för Gudrun Orava, men hemma tränar jag för Yvonne Söder på både Botkyrkas anläggning och Ryttarstadion. Nu blir det förhoppningsvis en träning för Gudrun på Rimbo i slutet av augusti med Sävagänget, hoppas att det blir så för att hon var en jättebra tränare!

Vart är du på läger? :)

Svar: Jag var på läger på Säva, min mosters ridskola och som jag jobbade på. Det var ett fälttävlansläger med inriktining på träning och tävling.


Vet du om boken finns att köpa i butik?
Bra blogg!!!:)
Svar:
Jag tror inte att den gör det, men jag har ingen aning.. Ska kolla upp det närmare när jag har lite mer tid! Tusen tack!! :D

Erat stall ser jättefint ut, kan man få se lite fler bilder ? :)
Svar: Slänger upp en film jag och Kristin spelade in i vintras! :D



Lika snygga som vanligt:D Rider du på kandar eller ser jag helt i syne?
Och sen, hur blev det med allt som du skulle välja mellan ?? :(

Svar: Tackar! :D Mjo, det är visserligen två tyglar men det är ett pelham jag rider på. Jag tycker att det funkar mycket bättre med två tyglar än delta, men det är lite beroende på häst också.
Förhoppningsvis har allt löst sig, jag vill inte skriva något tills jag vet.. Men jag tror att allt kommer bli bra :)

Har den här saken att göra med Ronda, eller är det en helt ny sak :P?
Svar: Hehe, kan avslöja att saken har med Ronda att göra :) Mer får ni som sagt veta snart!

Vad har du för sadel på Saga? :)
Svar: Jag har en Henri De Rivel hoppsadel och en County dressyrsadel. Den 16:e ska vi in till Stav och prova ut en ny hoppsadel då jag inte tycker att jag sitter lika bra i den längre, och sen tror jag att Saga har musklat om sig en hel del.

Vill bara veta jättemycket vad det är för någon stor sak som kommer hända! Nu får du skriva! ;D
Kram!

Svar: Lugna, lugna all info kommer om bara någon vecka! :D Ni får hålla ut tills dess. Kramar till dig också!

Har du provat bett med fasta ringar?
Svar:
Nej, men tänkte köpa ett och prova för att se om det är bättre. Tack för tipset!


Kommentarer
Postat av: Lina

När ifrån var första filmen när du hoppar?

På mitt fälttävlanskort står det ett P (som i ponny) och de är väl ett litet prov alltid hoppas jag! jag fick ha tr med mig..

2010-08-07 @ 21:45:28
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html
Postat av: Ida Norlin

Jag gjorde med skriftligt prov när jag tog mitt kort :S

2010-08-08 @ 12:06:40
URL: http://inhast.blogg.se/
Postat av: caroline

SV: Det kostar 500 kr

2010-08-08 @ 13:16:02
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/
Postat av: Anonym

Man behöver inget märke för att tävla fälttävlan bara en underskrift i ryttarboken av en godkänd tränare. Och nej man behöver inte göra ett skriftligt. Min tränare Viktoria Carlerbäck (stavas?) hon har tävlar OS i fälttävlan och hon säger att man inte behöver göra det. Även min andra tränare Therese Olsson säger också att man inte behöver göra något skriftligt och man behöver inte något klistermärke heller bara en underskrift i ryttarboken och hon har också tävlat OS i fälttävlan. :)

2010-08-08 @ 20:00:39
URL: http://borasryttaren.blogg.se/
Postat av: Anna

HAha, då tror jag vet vilken sak det är ;)

2010-08-11 @ 12:16:36
URL: http://galenponnyunge.blogg.se/
Postat av: Sätilaryttaren Emma- Stolt varmblodsägare =)

det är jätte stor skillnad på henne =D Bra jobbat! =D

2010-08-17 @ 12:42:10
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0