Dagens Ridpass

Sen dag igen, men har haft fullt upp. Blev inte Hööks idag, kom på att det är ju röd dag så allt stängde mycket tidigare. Och vi hade jättemycket att göra på tomten så det är det dagen har gått åt. Vi har nämligen fällt några träd och man måste ju ta hand om allt som kommer efter- grenar, stubbar.. Så vi har plockat, släpat och burit hela dagen och min kropp är helt slut. Känns ungefär som efter ett box-pass och jag vågar ändå påstå att jag är relativt vältränad. Så med andra ord; vill ni ha gratis träning rekomenderar jag att ta hand om trädfällning och efterjobbet haha ;)


Saga blev longerad och idag gick det mycket bättre. Hon lyssnar redan på mina kommandon mycket bättre än sist, hon har fortfarande svårt för vissa men det är stor skillnad. Jobbade mycket med traven och övergångar idag, gick superbra. Ibörjan fick hon värsta fnattattacken och galopperade och bockade runt, hon tyckte säkert det var skitroligt när lilla matte höll i linan och fick hålla i allt vad jag kunde haha :P

Imorgon är det hoppträning, ska bli lika roligt som vanligt. Tar med mig kameran och hoppas att jag kan bjuda på filmer sen.

Förresten, vill ni att jag ska köra mer mobilbloggar? Det är så smidigt att blogga från iPhone så det vore väldigt enkelt att fixa... Bra om jag vet!



Gammal bild på Rodis, är inne på andra datan :P


Kommentarer
Postat av: kajsa

söt häst :)

2010-04-05 @ 23:23:55
URL: http://kkajsajohansson.blogg.se/
Postat av: mikaela

Jag gillar dina mobilbloggar :) blandat med vanliga inlägg så tycker jag att det är kanonbra :)

2010-04-06 @ 06:59:53
URL: http://mikaelaandersson.blogg.se/
Postat av: Lina

Har också röjt här hemma, på marken där det framöver ska bli en efterlängtad ridbana. Efter några timmar är man rätt mör, men vi hästtjejer är ju sega! ;)

2010-04-06 @ 10:36:47
URL: http://sallberglina.zoomin.se
Postat av: Sofia

Naw, så söt rodis är! :) Visst är det irriterande när affärerna är stängda på röda dagar?

2010-04-06 @ 11:01:57
URL: http://sofiajoohansson.blogg.se/
Postat av: Amanda

Joo det vore kul om det innebär mer uppdatering! Det är ju alltid roligt med nya inlägg, bara det inte blir massa korta och ointressanta inlägg... Men gör det tycker jag!

2010-04-06 @ 11:05:09
Postat av: Karin

Trädgårdsarbete är bra för hälsan på många sätt. Blogga gör du väl för din egen skull? Och inte för oss andra nyfikna. Alltså är det helt ok att du bloggar så mycket du känner att du vill och på det sätt som för stunden passar dig!

2010-04-06 @ 11:30:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0