Provridning häst 6

Den andra hästen jag provred igår var en valack född 1997, alltså tolv år.
Han hade kommit från Lettland för två veckor och hade tävlat 150 där.
Han var inte riden mycket i dressyr, hade lite svårt att fatta galopp och spände sig rätt så mycket så knäppte lätt av i nacken och tryckte ihop sig, med mycket dressyr skulle han bli väldigt fin för han har bra gångarter.
Hoppade allt jättesnällt och tyckte verkligen att det var roligt.
Så himla mysig att hålla på med, han ville bara pussas och gosa hela tiden.
Tyvär så är han lite för gammal för mig med tanke på att han behöver väldigt mycket dressyr och markarbete och det kommer att ta ett tag.
Det kommer det att göra med Saga också men hon är bara sex så då har jag många fler år kvar med henne än vad jag skulle ha med honom.
Men annars var det en supermysig häst så om det är någon som söker en väldigt trevlig häst och som vill lägga ner mycket tid på dressyr och som inte bryr sig om åldern så tycker jag att ni ska kolla på den här!
Har fler video om det är någon som skulle vara intresserad.



 

 


Kommentarer
Postat av: sarah

Vaa?:O En häst som gått 1.50 och är väldigt oriden i dressyren?:O Måsste vara en mirakel häst dedär..

2009-09-10 @ 19:36:14
URL: http://sarahgustafsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0