Globen Horse SHow

Nu är det lite mer än drygt en månad kvar till Globen Horse Show. Vi ska bara köpa biljetter till annexet hade vi tänkt, men min underbara kompis Kristin kanske kommer ner från Uppsala så vi funderar eventuellt att gå på söndagen. Jag är tyvär väldigt trött på GHS, har gått på det i ungefär tio år nu så det blir lite för mycket. Men shoppingen kan man ju inte säga nej till! Jag och mamma har bestämt oss för att istället gå på Globen ska vi lägga pengarna på att åka till Falsterbo nästa år. Men annexet i Globen med alla butiker kommer jag iallafall att gå på. 

Fick idén från Warnmark, en av de väldigt få bloggarna jag följer och som jag har följt i mer än en ett halvår. Älskar hennes blogg, den ligger på min etta plats på bästa hästbloggar! Kolla in den, lovar att ni inte kommer att bli besvikna. Iallfall så skrev hon att hon tänkte göra ett collage om saker hon planerade köpa på Göteborg Horse Show, så då gjorde jag ett med vad jag tänkte köpa på Globen. Här ser ni resultatet:






Täcket är från Kingsland, antingen det eller ett från Schockemöhle har inte bestämt mig för vilket som är snyggast. Tyvär är nog båda lika fina, beslutsångest på högsta grad. Funderar även på ulltäcket från Dyon, om jag hittar blir det nog det istället.
Besnkydden från Veredus är bara bäst, så de är självklara. Pannbandet från Otto Schumacher kommer jag ta i blått, det kan bli så att jag köper det innan. Vi får se. Bootsen med fårskinn från Eskadron är jättebra, jag hade likadana fast utan fårskinn till Ronda och de höll under hela tiden jag hade henne. Då red jag både terräng, hoppning och dressyr med dem. Förbygeln är från Glengordon och sitter jättesnyggt på, en kompis har den till sin häst. Schabraket är från JW och jag ska köpa det i blått, kan bli så att jag köper det innan på Lyckås.

Det här är vad jag har planerat att köpa, sen vet man aldrig vad som slinker med hem. Ska även leta efter ett varmt vintertäcke med helhals till Saga och en tröja från Kingsland. Om ni har några tips på täcken så säg gärna till.

Har ni planerat något?

/ Sabina


Kommentarer
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

SVAR: Det handlar om Tage, och tack så himla mycket! Är så glad för att jag har så underbara läsare som peppar en när det känns dåligt! :')<3

2009-10-24 @ 10:44:23
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: Warnmark -bloggen för dig och din häst

Först & främst tack för de fina raderna! Blev riktigt förvånad när jag kikade in här och skulle svara på kommentaren, men glad blev jag såklart också! :D

sv; Och ja, det hoppas jag med. Så tråkigt när det blir skador precis innan man ska tävla. Men samtidigt får man se det lite positivt, hellre än själv en hästen :)

2009-10-24 @ 12:15:51
URL: http://warnmark.blogg.se/
Postat av: maria

Tack, det samma :D

2009-10-24 @ 12:21:13
URL: http://mariagp.blogg.se/
Postat av: Astrid

ute eller innetäcke?:)

2009-10-25 @ 10:20:27
URL: http://astridstraning.blogg.se/
Postat av: Josefine - hästblogg

Åh, Globen är så roligt :)

2009-10-25 @ 20:13:05
URL: http://jsohlman.blogg.se/
Postat av: Louise

Stockholm Horse Show. ;) GHS är förkortning för Göteborg Horse Show.



Jag ska dit, dock går jag bara på de föreställningar som är rena tävlingar, de utan shower.

2009-10-27 @ 10:10:24
URL: http://reitsport.blogg.se/
Postat av: josephine - Tävla om länkning på bloggen!

vad köpte du sen då ? :)

2011-03-14 @ 21:18:57
URL: http://josephinetjernlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0